peterka Startet 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2015 Eg har ein 2005 modell 60 4 takter EFI Mercury som eg vurderer å ta av propellen for å smørre med propellfett. Har ikkje gjort det før. Trur dere at den 100 % sikkert henger fast slik at eg får ikkje den av? Kva trur dere. Bør eg droppe det siden det kan føre til at eg ikkje får den av og gjør vondt verre? Viss den henger kva gjør eg da? Triks? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 bruker sjelden å sitte så godt at du sliter med å få den av. Pass på at du har ny låsesplint, samt pass på at du ikke mister mutter/skiver i vannet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
peterka Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 (redigert) Låsesplinten som er på denne proppellen er http://www.skruvat.no/batdeler/Propeller-Lasbricka-P357584.aspx Men er det vits i å ta den av for å smørre? Redigert 28.Mai.2015 av peterka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Ja,det er greit å gjøre så den ikke sitter bom fast den gangen du kanskje må bytte den. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 28.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Og viss den sitter bom fast no. Kva er trikset for at den løsner seg? Den låseskiven eg linker til. Trenger eg den? Klarer vel å berge den eg har eller? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Den låseskiven er en ganske ny type, så neppe noe problem hverken med propell eller låseskive. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
peterka Svart 30.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2015 Når eg skal skru på igjen mutteren så står det i instruksjonsboka at eg skal skru til 75 nm. Eg har ingen momentnøkkel så eg lurer på om det er bare skru igjen så hardt eg kan? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 30.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2015 75 nm er ikke så hardt du kan hvis du bruker 1/2" skralle. Det blir for mye. Ta heller i så det føles som det sitter godt. Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 30.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2015 Kva skjer viss eg tar i for mykje? Går gjengene da? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2015 (redigert) Bedre å ta i litt for lite enn litt for mye. Redigert 30.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.