Jump to content

Drivankere til og bremse fart

froesak

Recommended Posts

Har ei 25 fot snekke. Kommer ikke lenger ned enn 3,5-4 kn uten att ladelampa begynner og lyse. Har tenkt og henge ett drivanker på hver side for og komme ned på 2,5-2,8 kn pga dorging. Har sett på to drivankere på 51x55 cm. Vil to sånne greie og redusere såpass fart eller burde jeg hatt noen større. Må ha litt gass for att den skal lade skikkelig.

Sett på større reimhjul på dynamoen slik at den snurrer fortere, da burde problemet være løst.

... du mente trolig mindre hjul på dynamo, eller noe større på veivaksel.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Vil tro at det er noe feil hvis du ikke kan komme under 3,5-4 knop uten at ladelampa lyser. Snekka gjør jo ikke mer enn 6-7 knop på full gass. Da har du et turtall på 2500o/min pluss minus vil jeg tro.
Det vil si at du har mer enn 1200-1500 o/min når ladelampa kommer på. Det er feil!

Sjekk stramming på reim. Sjekk laderegulator. Sjekk kabler og koblinger.
Det skal være mulig å tøffe rundt på tomgang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...