Jump to content

Lekkasje i fast bensintank Askeladden 635 wa

Draco20DC

Recommended Posts

Jeg har fjernet en plate og jeg kommer til mannhullet og alle de stedene der slanger går ned i tanken.

Jeg har ikke funnet lekasjen, men nå er tanken kvart. Lukten nommer på 3/4 og vel så det...

Tipper jeg vil se det raskt når jeg fyller tanken dersom det er utette pakninger ved gjennomføringene..

Det kan vel ikke være hull i en tank fra 2006??!!!

Tanken er av aluminium tror jeg.

Har funnet en lekkasje i slangen fra tankhullet og ned i tanken. Den gjør en dupp ned i båten før den går opp igjen og ned i tankens overside. Det står alltid litt bensin i denne knekken, og når det er hull der siver det ut...atser på at dette er det eneste hullet. va skoster disse slangene tro, og bør jeg få noen til å gjøre dette som kan det? Det er trangt og jæ... og jeg MÅ ha dette gjort skikkelig. Vil ikke tenke mer på det merker jeg...

Noen som vet om noen som kan fikse dette, og som er flinke i nærheten av Sætre på Hururm?

Høres ut som du har funnet en kilde til feil ja. Du ordner det der lett selv. Burde bare være å demontere slangen, mål lengde og kjøp ny. Bruk dobble slangeklemmer i begge ender.

Dersom det ser ut til at slangen har hatt friksjon mot noe, eller i uheldige buktninger, fest den med klammer.

Kjøpte ny påfyllingsslange til dieseltanken min tidligere i år. Med en meterpris på 450 kr, så er det lønnsomt å måle korrekt.

Jeg har funnet feilen. Påfyllingsslangen ligger over en skarp kan, men akkurat ikke nedtil. Den kommer derimot ned til kanten ved den minste vibrasjon, og dette har resultert i at det er gnaget hull i slangen. Bytter man hele, eller skjøter man etter at man ha fjernet hullet...

Nå tenker jeg ikke hva som er det beste, men hva som er det enkleste...

• 4 år senere...

Jeg har akkurat samme båt, og har besinlukt i båten. Jeg klarer ikke helt finne ut hvor det kommer fra. Noen ganger syns jeg det lukter i kabinen, noen ganger bare "i båten" og noen ganger i rommet bak. Det er ikke konsekvent ett sted det lukter mest hele tiden.

Jeg har sett raskt over det som er synlig og det er jo sånn omtrent ingenting. Alle slanger og ledninger går i store K-rør bak og inn på motoren, og ellers virker alt veldig skjult.

Forrige tur da vi oppdaget lukten var det ca. 1/3 tank, men ganske mye sjø. Var lekkasjen på din så langt nede på fylleslangen at det kan ha kommet ut der fordi om det kun er 1/3 tank?

Tips til hvor jeg skal begynne forøvrig? Hvilke deksler tar jeg bort for å komme til mannhull og slangetilkoblinger?

Takker veldig mye for svar! :-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...