Jump to content

Skibsplast 655 liten regnvann lekkasje.

Å i sava

Recommended Posts

Jeg har litt lekkasje på min 2007 mod. Ser ut som noe kommer fra vindskjerm. Ser ut til at det er meningen at vinduspakning "skal" lekke litt for å så dreneres ut i bakkant før vindusramme gjør en bøy nedover langs hver side. Men det ser ut til at noe n av vannet går forbi og renner vannet ned langs siden, videre bortover (i en slags renne) og til drenering. På babord side ledes vannet ned i et rom (hvor jeg har dregg/tau liggende) og videre ut i motorbrønn. 

På styrbord side renne det også helt bak (rygg puter blir våte) videre til dreneringsgjennomføring. På min er det her ikke montert slange(!) videre til gjennomføring ut i skrogside. vannet slippes da rett ned i rom ved siden av bensintank... Hadde dreneringen fra vindskjerm funket som den skulle så hadde ikke dette vært noe prob med vann bakover. Eldre 655 har en ekstra gjennomføring over vannlinje på babord side (3stk) - jeg har 2stk. 

Har egentlig lyst å ta en runde med sikaflex rundt alle vinduene vindskjerm men vet ikke om dette er å anbefale?

Lurer også på om det kan lekke noe inn via fenderlist? Topk meg en tur på rygg i rom under bakbenk og fikk lagt en pølse med sika på samføring av skrog og dekk. tror likevel at skrog og dekk er limt i sammen men vet at det er de hadde innleide arbedere som fusket noe her og der på fabrikken.

Mener det ble bedre der.

Jeg har også litt lekkasje i forluken. Den består av en pakning (luftfylt) og er skjøtet sammen med lim med et "plastrør" for god lim heft. Tror det kommer litt vann inn i pakning. Når jeg lukker luke så hører jeg luft blir presset ut samt det surkler vann med...

Har ny pakning liggende men må demontere luke da den er dobbelglass (plast) med del av pakning som låses fast inn imellom galssene.

Her var det mye... alt bare småting men irriterende da jeg liker tørr båt. 

Innspille er velkomment :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...