Jump to content

Hvor ble det av våren?

Jens_P

Recommended Posts

Sitter og ser ut over fjorden, temperturen ute har steget til +1 og nedbøren kommer sidelengs fra nordvest i fast form! Havemøblene er dekket av 1cm sørpe. Hadde tengt å trosse været og gjøre litt på båten, den ligger jo under tak. Men det skal være trivelig også, neimen om jeg står å pusser med våtter! Det blir nok heller å slenge noen pinner i peisen og finne en god bok. Dette været egner seg best til å sitte inne i og se ut!

Dette er stemningsrapport fra Oslofjorden vest for Breiangen, er det sånn i resten av landet også?  

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

God morgen Jens,

Det var da svært så begredelige tilstander på din kant av landet!

Her på vestlandet er vi ferdig med våren allerede.....

Vi har hatt et par uker med strålende vær, temperaturer på 15-20 grader, skyfritt og vindstille. Båtlivet har i den perioden vært svært livlig, med bortimot "kø" på de mest populære utfartsstedene.

Nå har vi riktignok fått et lite "tilbakeslag", med gråvær og regn, men det går sikkert fort over  -  slik at båtsesongen kan fortsette.

Du har noe å glede deg til!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Våren er her, den! Dette er April! Forrige helg hadde vi pinsevær, i dag sludder det! Helt normalt, alt er som det skal være! :cryin:

Alldeles rett PanPan! Men etter den påsken vi hadde ble dette litt nedtur. Jeg hadde tenkt å ta frem lakkosten i dag, men Vår Herre mener vist at jeg burde lage snømann i stedet. Måtte i så fall bytte kosten med slikkepott for å få utover lakken.  :cool:   Normalt er målet å komme på vannet før 17. mai, og det skal vel gå i år også!

Til dere som har godværet, nyt det!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Hei.

Og slik ser det ut utenfor vinduet mitt på Skjetten akkurat nå kl.1355!

Lars H

Javel, Lars H, da er det sikkert ikke noe bedre på Kommersøy i dag heller - ment som en liten trøst, siden Trudelutt ikke er i kjørbar stand!  :cool:

Hilsen,

Walter

Ikke noe særlig bedre her på Kråkerøy heller, regn, lett iblanda sludd - 4+ og surt! Var en tur ned i båten, med kaffe på termosen, startet opp "Dieseldyret" - (baatplassen.no-uttrykk som jeg synes er meget treffende!) - bare for å høre lyden av en motor som går som den skal.  :cryin:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hvem strødde masse hvitt stoff utover som til en forveksling ligner på snø? Kan dette være noe vits da - nå som vi nettopp er kvitt snøen? :cryin: Stemingsrapport 27.04.03 kl. 15:55 ut av vinduet hvor Dilla sitter og snekrer på erfaringsdatabasen:

Dårlig kvalitet - web kamera av billigste sort. Egentlig skal det vises masse hvitt stoff i lufta på vei ned også.

Bilde

Oppdatering av Trøderværet. Oppholsdvær med regn i luften.  Snø er vi ferdig meg her oppe, 4+ grader.  I går: 13.. men har jeg båt så jeg kan stikke til sjøs???  NEI...  

Nei letingen må skjerpes og kone få et aldri så lite slag i hodet så vi kan komme oss utpå igjen...

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Og hvor var du da Poseidon ??

Kan ikke si jeg kjenner kaien  :confused:

:smiley:

Hei BK,

Nei jeg hadde heller ikke ventet at noen skulle kjenne igjen det stedet  -  derfor la jeg den heller ikke ut som "rebus".....

Men det er på østsiden av Førdesfjorden, rett øst for Røksund. Det heter Kvitanes og er en fraflyttet gård som min bestefar kjøpte for mange år siden. Nå brukes det mest som treffsted for hans mange etterkommere som reker rundt i båter på fjordene.

Den båten som du ser komme rett imot på det nederste bildet tilhører ett av mine 50  -  femti  -  søskenbarn. De er nettopp kommet ut av Røksund og kurser mot samme kaien.

mvh

Poseidon

Jo takk, jeg kjenner diverse sider ved det å ha stor familie, men heldigvis mest av de positive....

Men med en mor som er yngst av 13 søsken og med en far som var en av 7, da har det jo lett for å "dra på seg" i neste generasjon(er).

Familiens størrelse var forøvrig vel etablert før slepebåten ble "familiemedlem". Poseidon har ellers vist seg å være praktisk som flytebrygge og moderskip ved flere anledninger.

"Every home should have one" heter det visstnok på utaskjærsk....

mvh

Poseidon

Jeg har en historie som er værre enn det........................

12. juni 1981 var plenen hvit om morgenen. Stedet var Rykkinn også her i Bærum.

Det var den store DAGEN, da skulle vi få vår første båt, en Albin Cumulus. Da jeg sto opp og så ut var plenen hvit. Min første tanke var: Hva f...... har vi innlatt oss på? Her hadde vi brukt nesten 200.000,- på båt også var det snø ute? Vi skulle jo tross alt nyte sommeren i båt og ikke gå på ski????

Jeg kan love at det ble meget bedre etterhvert. Vi hadde mange fine turer med den båten, før den ble byttet i en større seilbåt.

Hei.

Og rabarbraen og grillen i hagen her på Skjetten h ar også fått et hvitt dekke.

Tror jeg venter med å rydde vekk greinene etter ripsbuskene i bakgrunnen

som ble beskåret igår.

Søndag 9/5 -99 snødde det også bra. Da våknet vi opp i båten ved Kommersøy

med snø på dekk og brygge.

Lars H.

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...