Jens_P Svart 3.Mai.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Refererer til inlegget som startet tråden, bytt datoen 27/04/03 med 03/05/03. Det øvrige er likt! I det herrens år 1974 flytte vi fra Oslo til Holmestrand. Kjørte da båten fra Oslo ca. 3 mai i et tilsvarende vær. Så det har skjedd før, men like utrivelig. Det er en tur vi har snakket mye om siden. Lars H: Om du føler at du gikk glipp av noe p.g.a. impelleren, så er sjansen til en opplevelse uten om det vanlige til stede i dag også. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Lars H: Om du føler at du gikk glipp av noe p.g.a. impelleren, så er sjansen til en opplevelse uten om det vanlige til stede i dag også. Takk, men opplevelsen med å gå tur med Japp her hjemme i dag holder for meg. Selv om Trudelutt nå er tilbake på vannet og allt er OK ombord der nå, er suget etter båttur minimalt akkurat nå! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Det var voldsomt til værskifte. I går seilte jeg i bar overkropp. I dag snør det Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Selv om Trudelutt nå er tilbake på vannet og allt er OK ombord der nå, er suget etter båttur minimalt akkurat nå!Hva går det av deg da, Lars! Kom du dårlig ut med selvangivelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Gikk til Dragsund på Håøya i går i strålende sol og bra temperatur. Nydelig kveld med rød solnedgang. Våknet i dag til kraftig regn og +3,5 grader. Gikk hjem i motsjø med regn som gikk over til sludd og snø. Temperaturen sank til +1 grad innen vi var hjemme!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Hva går det av deg da, Lars! Kom du dårlig ut med selvangivelsen? Ja, - det og, restskatt på 8 store! En trøst er den buteljen med Johnny Walker på 1,14 liter (merkelig mål) en kollega kjøpte for meg etter en reise i Canada. Forresten, etter vår ypperlige kalkulator på medlemssidene tilsvarer 1,14 liter, 1 quarts (UK imperial). Den kalkulatoren dekker utrolig mye! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PanPan Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 En trøst er den buteljen med Johnny Walker på 1,14 liter (merkelig mål) en kollega kjøpte for meg etter en reise i Canada.Når var det du skulle til Kommersøya, sa du?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2003 Når var det du skulle til Kommersøya, sa du?? Å, nei du, ikke prøv deg. Med dette været har nok Johnny spasert bort for deg lenge før det blir noen Kommersøy tur! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Suzuki Svart 13.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2005 denne er gammal, men contentet er aktuelt; Hvor blir våren av ? Nå VAR det ganske fint, og så lassa snø og kuld ned igjen, over det kanskje land Med -16 og masse fæl snø, er det lite som tyder på sesongstart i påsken, desverre. Overnatting på Steilene var faktisk planlagt.. Kanskje O store vær guru Thor, kan forbarme seg med et kyst-vær-varsel for neste 2 uker ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Avmønstret4 Svart 13.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2005 denne er gammal, men contentet er aktuelt; Hvor blir våren av ? Nå VAR det ganske fint, og så lassa snø og kuld ned igjen, over det kanskje land Med -16 og masse fæl snø, er det lite som tyder på sesongstart i påsken, desverre. Overnatting på Steilene var faktisk planlagt.. Kanskje O store vær guru Thor, kan forbarme seg med et kyst-vær-varsel for neste 2 uker ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Uff ja! Skal opp til Fjelldal i Lofoten ikveld (Norges brannskole) Håper været er anderledes når jeg kommer ned igjen på fredagen, slik at deler av påsken kan tilbringes i båthavnen..... Etter at den øvrige delen av familien har fått nok av fjellet. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2005 (redigert) Kjølig Suzuki,kjølig. Rett over null hele uka fram til fredag. Da stiger tempen til +5 omtrent,men med regn eller sluddbyger. Helst regn byger i syden og sludd hos deg kanskje. Ser fint lite til den varmebøgen det ble skrevet om i Dagbladet om torsdag. Mars tror jeg vil holde seg passe uggen i den tiden som er igjen. April derimot,kan by på store positive overraskelser. Den kan bli riktig hyggelig tror jeg. Send meg mailadressa di på IM så kan komme på distribusjonslista til TMI som hadde innertier på desemberværet Hender jeg sender varsle til enkelte når jeg mener å ha no kjøtt på beinet. Skjæra mi hopper rundt på terassen med ullteppe på akkurat nå og bikkja har hue inne i peisen så det ryker a nakkehåra på a,så er nok et stykke igjen fremdeles Redigert 13.Mars.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 13.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2005 Ja, jeg hadde en liten kjøretur tidligere i dag, da det denne helg før påskaferie for mange starter pleier å være en del nede i båtene og forberede seg på vårpussen. Så ikke en eneste persone Ser ut til at det kan bli noe forsinket båtutsetting for mange i år Snøen laver ned her på palmekysten også Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Det vil holde seg i overkant av 2 grader de neste 10 dagene. Enkelte dager kan det bli betydelig varmere,opptil 4 til 5 grader. Fare for regn og regnbyger. Rundt den 23 mars ser det ut som det kan komme et værskille med en rimelig grei temperatur stigning. Den som ikke er snødd ned i mellomtida får se? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 .................rimelig grei temperatur stigning. ...................... <{POST_SNAPBACK}> Hej Thor ! Kan du precisera detta litt mer........ er det fra minus 5 till +-0 gr ?? skall vi ha med primusköket o värma bottenfärgen med i påsk eller ! skall sjösätta om en månad ! igårkväll snöade det her.........jag snart! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Det vil holde seg i overkant av 2 grader de neste 10 dagene. Enkelte dager kan det bli betydelig varmere,opptil + 4 til + 5 grader. Fare for regn og regnbyger. Rundt den 23 mars ser det ut som det kan komme et værskille med en rimelig grei temperatur stigning. Den som ikke er snødd ned i mellomtida får se? <{POST_SNAPBACK}> done gunga! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 done gunga! <{POST_SNAPBACK}> leste ikke allt! börjar bli litt frustrerad! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Hej Thor ! Kan du precisera detta litt mer........ er det fra minus 5 till +-0 gr ?? <{POST_SNAPBACK}> Med rimelig grei temperaturstigning,og nå stikker jeg nakken rimelig langt ut, mere enn +6 grader. Det er ustabilt i Atlanteren nå,som det har vært i lengre tid. De har nettopp unnagjort en snø og kulde periode i USA. Det var et mareritt i Chicago rett før helgen,reineste Kastrup tilstandene med svære forsinkelser. Godværet er fremdeles ikke bankers,men tror det vil bli litt mere vårlig rundt den 23 mars. Du kan jo prøve å varme bunnstoffet i microen hvis det ikke stemmer? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Ikke hør på værmeldinger eller se ut av vinduet! Se på kalenderen. Det er VÅR! Jeg stikker ned i havna nå for å få på plass det siste taktrekket før sjøsetting i ettermiddag Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
RLWI Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Fytt i grisen, og jeg som nå håpte på bedre vær ettersom vi nærmer oss våren. Nå har vi nærmest ikke hatt en eneste dag med snø her på Haugalandet, kun kulde perioder, så er det nesten snø storm i dag . Vel, båten har jeg fått innendørs men skulle hatt måket innkjørselen for snø slik at jeg kom meg avgårde til båten. Kan jo spørre datteren min på 3 om hun ikke har tenkt seg snart ut og måke frem tre hjuls sykkelen sin og ta oppkjørselen med det samme . Nei, det er vel bare og finne roen å ta seg en kopp kaffe til . RLWI Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Godværet er fremdeles ikke bankers,men tror det vil bli litt mere vårlig rundt den 23 mars. Huff, dette blir litt mere vinter enn jeg trengte nå! Teakolja var som sirup nå i helga, så jeg stikker derfor om noen få dager til Malaysia og nyter "våren" ute på ei øy med båter med laaaang propellaksling 27 - 30 grader i skyggen skal nok venne meg til våren som må komme her også en gang Får ta båtpussen etter påska og satser på at jeg slipper å varme teakolja da! Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Regntid og dårlig vær i Malaysia nå, har ei datter som for øyeblikket er i KL. Men til tøst, det er ikke snø der. Får håpe at det blir bedre. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Yepp, det regner vel for det meste året rundt i Malaysia, i alle fall etter min erfaring. Men skurene går for det meste over og båtsesongen er hele året rundt Og, det har vel aldri falt noe snø der, så det må vel være paradiset for noen av 'plassens Trondheimsmedlemmer :-) (Men grunnen til turen er ikke for nye snø her og mangel på sådan der nede, men en sønn som studerer ett år i Singapore..., men det ble vet helt OT..) Fredriksen, som ser fram til båtpussen etter påska Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.