sap_2000 Startet 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2015 (redigert) En kompis er i forhandlinger ang ny båt, en engelsk sportcruiser rett under 50 fot med mishandlet teak som har sluppet flere steder og slipt så langt ned at natene er borte her og der. Han trenger info om kostnad på bytte av teak på badeplattform, sidestep og dollbord i forhandlingene. Vi snakker ikke å gjøre dette som eget prosjekt, men å sette bort dette til anerkjente fagfolk inkl riving av gammel teak på en skånsom måte uten å skade gelcoaten under. Husker REM gjorde dette på Phantom 43 og at det var en betydelig jobb å få bort teaken som var limt. Samme med skroggjennoføringer som det er 10-12 av på en slik båt i størelse 3/4" og opp til 2,5 eller 3". Alle er irret og sitter dønn da de antagelig aldri er beveget. Hva koster det å sette bort en slik jobb inkl løft, deler osv. Tar gjerne imot tips til firmaer som kan gi pris på slike jobber. Takk for hjelpen. Redigert 1.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Roger jo Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Topp Kvalitet. Hansen & Arntzen Co AS http://www.hacoas.no/prosjektoversikt http://www.hacoas.no/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Takker for svar. Trenger ca priser ifm forhandlinger om kjøp av båten. Selger nevnte noen priser som virket noe optimistiske. Har fått noen indikasjoner på opp mot 200' for teaken og 50-60' for gjennomføringene. Høres det riktig ut når en snakker om "levere fra seg båten og ring når den er ferdig" deal hos en proff aktør? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Du er sikkert ikke helt på "bærtur" med de prisene SAP. Om du kontakter Sandøy kan nok de bistå med noen overslag på dekket(om de ikke monterer selv så vil jeg tro de har kontakter: http://baatdekk.no/ Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Sandøy var en av de jeg ba kompis kontakte VannTro. Jeg vet dette kan løses på flere måter avh av kreativitet og egeninnsats, men det er ca pris på ferdig "deliver and forget" jobb som er intr nå. Må si jeg om mulig er blitt enda mer betenkt på levere bort båt til såkalte proffe opplagssteder etter å ha gått endel større, dyrere båter i sømmene den siste måneden. Mye slurv, ødeleggelser og tendenser til ren svindel ute å går dessverre. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Horst Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Komplett nytt teakdekk på en 34 fots seilbåt er vel fort 200-250000. 50-60000 for gjennomføringene hørtes mye ut om du spør meg. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Takker. Teak er dyrt og erstatte. Ingen tvil om det. Skroggjennomføringene tror jeg er arbeidskrevende da det er mange av de og de sitter kronglete til endel av dem. Så skal båten løftes og lagres og det går sikkert med noen slanger etc. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Roger jo Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 (redigert) Kan virke dyrt 50-60 Selv om en 1 1/2 " Blakes Lavac ventil koster fort 145 £ i butikk. Redigert 1.Juni.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Teakdekk har eg ikkje greie greie på. Men gjennomføringer kan kreve sitt stykke arbeid. Ofte må slangen kuttes og dermed av og til byttes. 50-60 lapper høres ikkje særleg mykje ut dersom matriell er innrekna. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gabi Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Jeg ser i linken nedenfor at svenskene beregner kr 5000-7000kr per m2 teakdekk. Utført på en 36fot seilbåt da vel og merke. Men hvis man kan regne ca m2 som skal skiftes på 50-foteren du snakker om kan det kanskje gi en pekepinn? https://www.google.no/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.teakdack.se%2FFiler%2Fteakartikel%20batliv%202-2014%20for%20hemsida.pdf&rct=j&q=kostnad%20byta%20teakd%C3%A4ck&ei=s45sVcXoDoa5UfmzgaAO&usg=AFQjCNFys3pdkY1mAdXhqYj35HIzE0LVQw Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 SAP, det finnes fremdeles gode båtbyggere og skikkelig ( Burma ) teak flere steder rundt Orust. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Hør med Vestkajen i Hirtshals for det mekaniske. Det er ikke uten grunn hele fiskeflåten i Agder/skagerak bruker dem. Det er også danske verft som er gode på trearbeid. Vil tro det er mye og spare på og gjøre jobben i Sverige eller Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg betalte ca 30 tusen for for teak og materiale til akterddekket mitt. Dette var 12mm 1. sortering burmakvalitet fra Nordic teakservice på Orust. Areal ca 4+ kvm. som jeg fikk levert ferdig tilpasset på matte. Jeg gjorde resten av jobben selv, men fikk antydet at de kunne kjøre jobben for samme som materialkost, altså totalt ca 65K Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
lippert Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Litt eldre svensk seilbåt som har skrudd teakdekk fikk to priser på å bytte all teak på verft i Danmark og Sverige. 500-700.000,- Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.