Lazyjack Startet 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2015 (redigert) Jeg setter på denne klumsen hvert år og ergrer meg alltid over hvordan den banker og slår i bommen når seilet skal ut og inn. Hvilken misjon har denne egentlig og er den montert riktig hos meg? https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9598/klums2.jpg Redigert 1.Juni.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 (redigert) ligner på en uthalklums ja, men hva man bruker slike til har jeg aldri tenkt over før jeg akkurat nå så en for første gang.. Kan det være et stoppunkt for hvor mye man skal dra uthalet? Redigert 1.Juni.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
leopard Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Tror den er for å beskytte knuten på uthalet. Min ligger inntil knuten hele tiden og lager ingen støy. Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Ringen har den funksjonen at knuten ikke skal dras inn i skjøteblokken. Hvis den hamrer å slår når du suller seilet inn og ut, vil det si at seilet står å slår, dette skal det ikke gjøre. Seilet skal ha litt trykk inn fra styrbord side. Og som leopard sier så pleier den å ligge nede på knuten, da blir det også mindre lyd. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Ja den er montert riktig. Men kan med fordel settes fast nede ved knuten. Uten denne så ryker uthalslinen på sikt da blokken på storseilet står å gnager i knuten. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Lazyjack Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Ja den er montert riktig. Men kan med fordel settes fast nede ved knuten. Uten denne så ryker uthalslinen på sikt da blokken på storseilet står å gnager i knuten. Høres fornuftig ut. Da setter jeg den fast ved knuten med et eller annet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.