Horst Startet 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2015 Antenneforsterkeren (orginal som fulgte med tvantennen) min har sluttet å fungere, kan jeg få tak i ny eller bør jeg kjøpe en annen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Seatronic skaffer. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg har også Glomex antenneforsterker, jeg har aldri sett noen endring uansett hvordan jeg skrur på den. Hvordan vet man at den virker? Eller sakt på en annen måte, hvordan virker den? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Som jeg har forstået det, så gør den som navnet siger: Den forstærker signalet. De fleste antenner har en eller anden form for elektronisk forstærkning. Problemet er, at når senderen er meget tæt på, så kan det stærke signal få TV'ets modtager til at overstyre. Derfor har Glomex forstærkeren mulighed for at skrue ned for forstærkeren, så indgangssignalet bliver dæmpet. Når det er sagt, så har jeg haft to af disse forstærkere og har ikke det bedste indtryk - hverken af funktion eller holdbarhed. Begge holdt kun 3-4 år inden de stod af og de var ikke sådan at skaffe igen, så jeg endte med at måtte skifte hele antennen. Og som dig havde jeg noget svært ved at se effekten af at justere på den. Men det kan jo være sådan at du ligger et stykke fra sendemasten og at du derfor ikke oplev nogen overstyring når forstærkeren kører for fuldt. Men på den anden side ligger så pas tæt på, at der stadig er brugbart signal når du skruer ned for effekten. Digitale signaler er jo enten eller, så du vil ofte have billede lige indtil det punkt hvor der pludselig forsvinder. Prøv at tjekke signalstyrken på TV'et (findes inde i menuen et sted). Så kan du jo se om forstærkeren har en effekt. Hvis ikke, så kan noget tyde på at den er færdig. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Forsterkeren er kaputt, den kortsluttet, så jeg må ha ny. Du kan se at den er på ved at det lyser rødt, ihvertfall den modellen jeg har hatt.... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 (redigert) Kan prisen være rett http://www.btv.no/webshop?referer=none&referer=none&referer=none&p=i&id=7428 litt om mulighetene https://batmagasinet.aller.no/sites/batmagasinet.no/files/BM09_068-072.pdf Redigert 2.Juni.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg er også usikker på denne forsterkeren. Den lyser rødt, men skal det ikke tennes dioser rundt knotten etter hvor mye en skrur op forsterkningen? Og hos meg er det stort sett to stillinger som fungerer, uansett feltstyrke: Helt nedskrudd (bypass) eller rundt 90% pådrag. Når jeg kommer hjem etter ferien i juli skal jeg forsøke med en annen forsterker jeg fikk fra RiksTV på et tilbud om full antennepakke i fjor. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Har du Rikstv, meny og under fastnøkkelen er signalstyrken. koden er 1234 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tore B Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg er også usikker på denne forsterkeren. Den lyser rødt, men skal det ikke tennes dioser rundt knotten etter hvor mye en skrur op forsterkningen? Og hos meg er det stort sett to stillinger som fungerer, uansett feltstyrke: Helt nedskrudd (bypass) eller rundt 90% pådrag. Når jeg kommer hjem etter ferien i juli skal jeg forsøke med en annen forsterker jeg fikk fra RiksTV på et tilbud om full antennepakke i fjor. Ingen røde lys som lyser på forsterkeren min! Burde det vært noen? Får nesten ikke inn TV noen steder! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Er der strøm til forstærkeren? Sikring gået? Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Det eneste lyset jeg får opp, er det firkantene under vrideren. Det lyser rødt når jeg har vridd ca. halvveis. For meg så virker de "lysene" rundt vrideren til å være tegnet på for å indikere gain. Tror ikke det er noen dioder der. Typisk italiensk, spør du meg. Men jeg får inn klare bilder og radio. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg har min kobblet til DAB radioen, og er den av så får jeg lite in, skrur jeg den på fullt virker DAB helt fint. , og ja det er rødt lys, når den er på. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Horst Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg fikk ny på maritim uten ekstra kostnad. Flott service. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Dette skriver Glomex på forespørsel fra meg: "Good morning, there is only one LED under the knob in the amplifier, there are no lights above and around the knob. Kind regards, Alessandro Bambi Technical Service Manager" Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Ingen LED lys og se på min, fikk demontert dingsen og der hang det en sikring. Hurra nå er det TV som virker ombord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.