Jump to content

Tetting av vindu

Rakkstingen

Recommended Posts

Båten ligger på Skjeberkilens Marina,Ullerøy. Har også fått tak i en person som har utført tillsvarende arbeid med å tette vinduer før, så jeg overlater nå dette til han,tenker jeg. Han sa at han brukte Sikaflex for å tette, men skal prøve å overtale han til å bruke vindustettermassen jeg har kjøpt hos Wurth. Når det gjelder sugekopp, regner med at han det som trengs av utstyr..... :thumbsup:

I vinter har jeg trekt om kabinen forran på vår fjord 880.

Demonterte vinduene siden vi hadde lekkasje forrige sessong. Kjøpte nye vinduspakniger.

Pakningene ble limt på vindu med casco marin og teknikk før de ble montert i ramme med casco m&t.

Rammen ble satt inn med terrostat 2759 før den ble montert på. Båten.

Fordelen med terrostat er at det er lett å fjerne overflødig masse, er litte mer klin med casco m&t.

Er en fordel å ha våtservietter for fjerning av lim.

Det ble ihvertfall tett og har tålt alt regnet i mai.

Oppdaget også en lekkasje i baklugaren og da løsnet jeg vinduslisten på innsiden, presset vinduet ut og fylte på med terrostat2759 fra utsiden, dette har også holdt seg tett.

Byttet alt av skruer til vinduer da en del var slitt. Kun noen få som røyk. De jeg ikke fikk fjernet borret jeg nytt hull rett ved siden av skruen. Brukte samme hullet i ytterlisten.

Mye jobb for å tette vinduer men så holder det forhåpentligvis i mange år....

Lykke til.......

Båten ligger på Skjeberkilens Marina,Ullerøy. Har også fått tak i en person som har utført tillsvarende arbeid med å tette vinduer før, så jeg overlater nå dette til han,tenker jeg. Han sa at han brukte Sikaflex for å tette, men skal prøve å overtale han til å bruke vindustettermassen jeg har kjøpt hos Wurth. Når det gjelder sugekopp, regner med at han det som trengs av utstyr..... :thumbsup:

Så bra det ser ut til å ordne seg. Jeg har båten litt lenger inn i kilen, så du får si i fra om du trenger å låne sugekopp. Kom gjerne med en oppdatering på hvordan dere løste det!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...