Robin Berg Startet 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2015 Noen som har erfaring med det? Tenkte man fikk et finere og jevnere resultat enn om man brukte en korthåret rull. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Ja blir bra det, men noen typer bunnstoff tar knekken på de etter en stund, så kjøp inn flere. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Robin Berg Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Takker så mye, blir vel å bruke Non stopp selvplerende tenker jeg, du vet ikke hvordan det liker svamp rull? Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Typisk, var vel kun den som løste opp rulla etter en stund av Jotun, Seajet og Hempel i en artikkel jeg leste. Men er bare å prøve. Brukte skumrulle på min. Lykke til! Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
eriker Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Brukte Rullesvamper fra Biltema på VC17 bunnstoff. Svampen begynte å slippe kjernen litt uti strøk 2, men elelrs funka det greit. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Jeg prøvde det en gang, det gikk fint de første 5 minutt. Men så begynte svamprullen å bli større og større, og gikk i oppløsning. Det ble med det ene forsøket. Bunnstoffet var Nonstop. Men kanskje der er flere kvaliteter på svampruller. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Hvorfor vil du ha bunnstoffet så glatt? Tror du det vil bli mindre motstand i sjøen? Jeg bruker kun langhåret rulle på bunnstoffet. Men min båt er uansett ingen racer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gunga Din Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 har brukt korthåret rull de siste 30 åren.......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Har alltid brukt pensel til å sette av mot vannlinje og diverse og så rullet resten. Har ikke opplevd at noe går i oppløsing eller noe, men så er jeg grådig rask og har hatt små båter da ;-) (28, 31 og 39 fot). ruller bare på et syltynt lag oppå tidligere bunnstoff. Gjort på et øyeblikk, dvs kanskje en halvtime-time eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Hvordan gjør du det Pinkvin , når du greier å bunnsmøre en 39 foter på en halv times tid ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 39 foteren tok lengre tid ja, skrøt på meg litt i farten ;-). I våres så hadde den lagt ute i 2 år og var grodd som f... , noe som medførte skraping, pussing osv så vi la på et godt lag med stoff, og det tok lang tid. Men på 31 foteren, seilbåt, som jeg hadde opp hvert år grodde det så lite at etter grundig spyling på høsten brukte jeg ikke veldig lang tid på å stoffe båten etter å ha tapet vannlinja. Litt tid å sette av med pensel på vannlinje, rundt ror osv, men selve rullinga, ja det tok ikke mye over over halvtimen. Ingen grunn til å kline på tykt, eller egentlig i det hele tatt.... når det ikke gror. Men jeg drar over et helt tynt lag med rulle, for sikkerhetskyld. Det er da så tynt at det såvidt dekker. Kjølen kunne jeg egentlig droppet, har ikke hatt antydning til groe eller slim noen gang. Samme med 28 fots snekke, men den flekka jeg bare pluss vannlinje. Vi får se til høsten på 39 foteren, med lite groe/slim blir det kun flekking eller syltynt med rulle. Får ta tiden og melde tilbake. -------- Målet må vel være å bygge minst mulig på med bunnstoff? Tjukt lag hvert år er vel ofte både unødvendig og egentlig oppskriften på å skaffe seg mye unødig arbeid i fremtiden når/hvis en skal ha alt av? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.