.Torstein. Startet 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2015 (redigert) Hei folkens Jeg har en ipad air (wifi) Ettersom jeg kjøpte og lastet ned navionich HD kom jeg til å tenke på at jeg har vell ikke innebygd GPS siden det er kun en wifi utgave. Har sett en eller annen nettside hvor man kan få kjøpt en slik "adapter" . Noen som kan hjelpe meg med å finne et nettsted hvor jeg kan få tak på dette ? ? Redigert 2.Juni.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Har ikke svar på det du spør om men det er mange androide apper som kan sende GPS signal via wifi eller blåtann, gratis. Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 2.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Nå har jeg bare allt av Apple produkter og ikke androide i hus. Men jeg skal Google litt til å se. Fant på Bad-elf.com sine sider men til den prisen kan jeg nesten vurdere ny ipad isteden. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Kjøpte en slik, den fungerer utmerket. http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-GPS-for-iPad-iPhone-iPod-DUAL-XGPS150A-Duals-latest-model-/160800126723?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25706f3703 Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Byomsen Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Hei folkens Jeg har en ipad air (wifi) Ettersom jeg kjøpte og lastet ned navionich HD kom jeg til å tenke på at jeg har vell ikke innebygd GPS siden det er kun en wifi utgave. Har sett en eller annen nettside hvor man kan få kjøpt en slik "adapter" . Noen som kan hjelpe meg med å finne et nettsted hvor jeg kan få tak på dette ? ? Jeg gikk i samme "fella" selv.. Litt avsporing fra ditt spørsmål, men.. Fant ut at troverdige GPS "adaptere" fort koster oppunder tusenlappen, samtidig som brukte ipad med 3G (GPS) selges for rundt 1000-1500 kr.. Tanken her er å kjøpe en dedikert ipad til bruk for navigeringsformål, så slipper det i tillegg å bli "kamp" om plata når vi er på tur Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 (redigert) Nå har jeg bare allt av Apple produkter og ikke androide i hus. Men jeg skal Google litt til å se. Fant på Bad-elf.com sine sider men til den prisen kan jeg nesten vurdere ny ipad isteden. Fort gjort: https://itunes.apple.com/us/app/bluetooth-gps/id458237766?mt=8 Eller kanskje ikke? Brukeromtalene var ikke positive akkurat... En wifi variant: https://itunes.apple.com/us/app/airlocation/id429157717?mt=8 Heller ikke overveldende brukeromtaler.. Og det var vel det såvidt jeg kan se... Redigert 2.Juni.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 2.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2015 Hej Såhär skrev man på Seapilots hemsida den 23/4. Jag vet inte om det har kommit någon förbättring. OBS – GPS-problem efter iOS-uppgradering? Flera leverantörer av GPS-mottagare för Bluetooth-anslutning, rapporterar på sina hemsidor om problem som uppstått i iPads/iPhones. Problemet uppstod i och med Apples senaste uppgradering av iOS till version 8.3 – varefter Bluetooth-GPS:er av olika modeller och fabrikat inte längre kan förse positionsberoende appar med GPS-data. Användare med inbyggd GPS, eller WiFi-ansluten sådan, i sin iPad berörs inte av problemet och det är heller inte alla Bluetooth-GPS:er som påverkas. Seapilot-appen kan givetvis beröras av detta, för dem som använder Bluetooth-kopplad GPS till sin iPad/iPhone. Apple är enligt uppgift medvetna om problemet och kommer förhoppningsvis att snart rätta till det med en ny uppdatering av iOS – operativsystemet i iPad och iPhone. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
face1 Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Hei. Jeg har brukt denne i ca 1år og er godt fornøyd. Bruker den med både mobil og nettbrett. Enkel å bruke. Kan virkelig anbefales. https://buy.garmin.com/en-US/US/oem/sensors-and-boards/glo-/prod109827.html https://www.dustinhome.no/product/5010654611/glo Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Garmin GLO fungerer helt utmerket. Veldig presis.Du kan iikke bruke IOS 8.3. Du må enten holde deg til tidligere versjoner eller installere IOS 8.4 Beta 3. Den virker utmerket. Det er vist noe feil med avspilling av musikk fra noen nettjenester, men det er av null betydning for meg i båten.Det kommer vel snart offisiell IOS 8.4. Det er meldt om IOS 9.0 også. Tror ikke Apple komer til å gjøre en slik "major f*** up" igjen. Sitér dette innlegget Link to post
face1 Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Jeg kjører GLO med IOS8.3. Det funker fint. Men du må oppdatere GLO'en. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Bad ELF er hva som anbefales av Ben Ellison på Panbo bloggen (verdens ledende blogg om båtelektronikk) http://www.amazon.com/Bad-Elf-2200-Black-silver/dp/B008VWNBBE/ref=pd_sim_422_5?ie=UTF8&refRID=0KXHYHQC2DPCFMWHNTQS Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 4.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 (redigert) Bad ELF er hva som anbefales av Ben Ellison på Panbo bloggen (verdens ledende blogg om båtelektronikk) http://www.amazon.com/Bad-Elf-2200-Black-silver/dp/B008VWNBBE/ref=pd_sim_422_5?ie=UTF8&refRID=0KXHYHQC2DPCFMWHNTQS Har vært i kontakt med dem, men til den prisen kan jeg like godt kjøpe meg en litt billigere utgave av den ipaden jeg har nå med 4G. Jeg for tenke litt over helgen ? Redigert 4.Juni.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 4.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 (redigert) Garmin GLO fungerer helt utmerket. Veldig presis. Du kan iikke bruke IOS 8.3. Du må enten holde deg til tidligere versjoner eller installere IOS 8.4 Beta 3. Den virker utmerket. Det er vist noe feil med avspilling av musikk fra noen nettjenester, men det er av null betydning for meg i båten. Det kommer vel snart offisiell IOS 8.4. Det er meldt om IOS 9.0 også. Tror ikke Apple komer til å gjøre en slik "major f*** up" igjen. Ok, takker for tips .Men sier du at den kan brukes til GPS på iOS 8.3 men ikke allt av musikk tjenester ? Jeg trenger den kun til GPS ? Redigert 4.Juni.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 går de ikkje an og delle nett med mobil tlf til ipad. får da posisjo til tlfonen? Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Jeg kjører GLO med IOS8.3. Det funker fint. Men du må oppdatere GLO'en. Har nyeste firmware i GLO-en. Virker ikke med Ipad mini og IOS 8.3 Andre Ipad kan fungere med IOS 8.3 og GLO med nyeste firmware. Hvorfor? Det må da fuglene vite! Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 4.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Ok, takker for tips . Men sier du at den kan brukes til GPS på iOS 8.3 men ikke allt av musikk tjenester ? Jeg trenger den kun til GPS Nei, du kan IKKE bruke den med Ipad mini og IOS 8.3 Enten tidligere versjoner eller IOS 8.4 Beta 3, pr.i dag. Ikke alle musikktjenester fungerer med IOS 8.4 beta 3 etter det jeg har lest. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.