knudar Startet 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2015 Hei. Jeg har en gammel West Mekan fast justerbar propell, med en litt pussig kon på akslinga. Jeg måler på bosset Ø25-Ø21 på 60mm. Dette gir da en kon på 1:15 (1.93°) Er dette en vanlig kon på eldre propeller? Jeg er ute etter en ny fast propell, og har fått beregnet en 17" P12 til å passe på min båt. Men disse er jo med 1:10-kon. Som jeg har forstått, kan man få borret ny kon. Men er da 1:15 noe som har eksistert? Er det forresten noe som har en propell liggende med litt friskere blad? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Foreslår du kontakter West Mekan, de biter ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Ved bestilling av ny propell kan du spesifisera andre boringar enn 1:10, men det kostar sjølvsagt litt meir. Er måleresultata dine riktige, så er det ikkje så mykje å filosofera over. ( så lenge du ikkje har tenkt å skifta aksling... ) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2015 Kontakter du West Mekan så kan nok disse levere blader/vinger til den propellen du allerede har. Sitér dette innlegget Link to post
knudar Svart 4.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2015 Har vært i kontakt med West Mekan 10 ganger(De er sikkert lei av meg), og funnet ut at denne modellen er produsert tidlig 70 og det har dem ikke reservedeler til dessverre. Modell 6FR. Og heller ikke de er sikker på hvilken kon som er på propellen. Etter å ha finmålt samt finregnet har jeg funnet ut at jeg har 1:16. WM antydet at det var nærmest også. Men som sagt. Er det en "vanlig" kon på gamle propellakslinger? Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 (redigert) Mener og huske Volvo Penta hadde en spec.kon på propell- aksel. Redigert 5.Juni.2015 av Victoria1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 (redigert) OK, da skjønner jeg at du sliter. Alternativet blir vel da en kurant propel og ny aksel. Kanskje du kan nøde WM til å gi deg en veldig god pris på nytt anlegg? Hva med å få reparert bladene/vingene hos noen som driver med propellreparasjoner? Redigert 5.Juni.2015 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.