Jump to content

Hurum Trebåtfestival til helgen

Astor

Recommended Posts

Allerede i morgen, torsdag, er det duket for Hurum Trebåtfestival på Sætre med rundt 70-80 båter påmeldt. Fullstendig program finner du hurumtrebåtfestival.no.

Fredag og lørdag er de store publikumsdagene. Sætre Marina og Sætre Båtforening stiller med godt mannskap og geleider gjestbåter inn på ledige plasser i havna.

En "ny" gjestebrygge er på plass, 180 meter lang. Den er i helgen reservert til festivalbåtene. Det er Hurum Havner som drifter denne brygga. Samme som Holmsbu havn.

Det blir øltelt, veteranbiler og stands på land og et eget område for de minste.

bilde

De nye bryggene jobbes helt opp til åpningen av festivalen.

bilde

bilde

Noen av de som ankom Sætre i dag. B

Et løft for Sætre og Hurum hvis dette slår til.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

De nye bryggene jobbes helt opp til åpningen av festivalen.

Det kan jeg skrive under på. Vi kom med Carmen IV sist lørdag. Da var landgangen til brygga snekret sammen av europaller og plankestubber. På søndagen så jeg at de holdt på med å koble lys på brygga. 

Dette blir nok bra. Synd at jeg skal være i Trondheim hele helgen.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Dette kom litt overraskende på. Er det muligheter for gjesteplass dersom vi stikker innom med båt i løpet av helgen?

Det er i utgangspunktet ganske få gjesteplasser på Sætre, og med mindre de har beregnet ekstra gjesteplasser på den/de nye bryggen(e) så tror jeg du skal slite med å finne plass. Vår plan er å ligge på svai mellom land og Torvøya, men jeg tror det kommer til å fylles der også.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Mee_Reem her på BP stabler båter i ledige båser så langt plassene rekker. Tror alle har fått plass hittil. Det er bare å vise seg fram.

Et av tidenes største trebåttreff med rundt 80-90 påmeldte. Vi trives på treffet og søker ly under bygene i dag.

bilde

Vakre velstelte skøyter på rekke  og rad.

bilde

Regatta for skøyteklassen.

bilde

Dette blir den nye gjestebrygga på Sætre. Driftes av Hurum Havner som også drifter Filtvet- og Holmsbu havn.

Fyldig reportasje med bilder og kommentarer kommer i Båtens Verdens sommerutgave. 

Redigert av Astor (see edit history)

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...