Nicolaien Startet 3.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2015 Hei. Vi har en Maxi Magic som det er lekkasje i dekksluken på. Jeg er usikker på fabrikat av luken, men kan tenke med det er den orginale som fulgte med båten. Har tittet litt og spylt med vannslange, og det kan se ut til at lekkasjen er i en skjøt som går på tvers av selve lukeemnet. Det var noe vanskelig å se, men det virket som om at vannet kommer inn via skruene til hengslene, og dermed går forbi pakningen. Deretter igjennom sprekken på delen av luken som er skrudd i båten. Har lagt ved noen bilder - er det noen som vet om dette er en kjent problemstilling. Jeg vurderer å ta ut hele luken, men er usikker på om det er mulig å få lagt på noe silikon/tec7 i denne "skjøten". Syns i det store og hele det er rart med en slik skjøt, men for alt jeg vet er alle slike luker konstruert sånn :-) Den går som vist på bilder både den delen av luken som er skrudd på dekk og selve lokket. Selve luken: Nærbilde av skjøten på lukedelen: Nærbilde av skjøt "innvendig": Skjøt på "lokket" utvendig (rett over hengselen): Tok med et bilde av låsemekanismen, dersom det kan hjelpe på å identifisere luketypen: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.