Bmwx1xdrive25d Startet 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2015 Etter at heg ikke helt er fortrolig med drevet etter en liten subbing i bunn, kom jeg over et nytt drev til grei pris. Dette er samme drev som sitter der. Det følger med ny pakning mellom trans og drev, og bolt til sylindrene. Er dette bare a ta av det gamle og på med nytt, justere kabel og tut og kjør? Tenkte å ta det ment i starten så det får kjørt seg inn skikkelig. Er det noe snnet jeg burde sjekke? Fyller naturligvis olje på det? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Spannerman Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Først setter girspåk i fremover, demontere drev og kontroll belg, hvis det er vånn inni ellers 5 år gammel så byte, kontroll transom lager ingen hacking når du rotere den, kontroll den lilla girwire belg, pleier de stål klemmer helt bak er rustet, erstater med to små kabel strips. Hvis alt er i orden monterer den ny gummi pakning inni gimbal hus, og byte papir pakningen, montere de tre nye O ringer på drev aksel, smører splines og monterer. Pass på at gir skift tang på drevet peker (rotere prop aksel å hjelpe finne riktig stilling) rett fram så at den skli inntil den sko på gimbal hus, dobbel sjekk at det er I riktig plass før du fester drev, så montere alle mutter og fester. Husk speedo slange hvis monterte, kobel bort før du fjerner de gammel drev, og på igjen etterpå. Du trenegr Alpha I montering sats som har alt du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Vær forsiktig ved montering så du ikke stuker girkabelen. Jeg ødela min og måtte bytte hele kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 5.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2015 Dette er et fabrikknytt drev, så jeg mener at alt av oringer skal sitte på. Skal ha kabel i bakhode når jeg monterer. Regner med at ting skal skli lett på plass om ting står i riktig posisjon? Vil oljen i reservoaret inni i båten renne ut når jeg demonterer det gamle drevet? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Teerex Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 (redigert) Kurs i 3 deler. SEI er identisk med Mercruiser, hvordan de nå får det til aner ikke jeg. Må være et slags samarbeid der tipper jeg, for piratkopiering er vel ikke så populært Redigert 6.Juni.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
jensemann2 Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 Oljen renner ikke ut nei. det sitter en liten ventil der som stenger seg når du tar av drevet Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 (redigert) Ok. Takk for gode svar?Håper å ta tatt en titt i kveld? Redigert 6.Juni.2015 av Bmwx1xdrive25d (see edit history) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Teerex Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 http://www.sterndrives.com/merc/driveparts/GIMBAL%20HOUSING%20SQUARE_SQUARE%20UPPER%20SWIVEL%20SHAFT.html Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Da er drevet montert. Gikk veldig greit. Men innfesting til slangen til knopmåker er ikke lik. Er det forsjell på ny og ganmel der? Er slangen evt grei å bytte? Lurer på om jeg evt skal bytte den. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.