abella Startet 5.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2015 det er sikkert noen som har greie på dette problemet: har horizon vhf med innbygget gps, og i tillegg en seatec ais 6, men får ikke forbindelse vhf når eg setter antenna i ais 6 (det er en antenneledning som går fra ais til vhf) men ais virkerhelt fint men ikke vhf, setter eg antenna rett i vhf er den fin men ingen ting på ais, det skal i følge boken til seatec vere innebygget antennesplitter, men det er noe som eg sikkert har oversett, noen som har et godt råd,???? :confused: Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 (redigert) Brudd i kabelen mellom VHF og AIS - eller at splitteren som er innbygget i AIS'en er defekt. Redigert 6.Juni.2015 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Roger jo Svart 6.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 (redigert) Bytt om AIS og VHF Ledningene i splitteren, for å se om det blir motsatt. Eller med en skjøt test bare VHF`n. Har du rett antenne ledning til HHF`n? Stort sett man si at FM radio og TV bruker 75 ohms kabel. RG 59Alt annet som VHF, UHF, GPS og alt annet radioutstyr bruker 50 ohms kabel. RG 58. Redigert 6.Juni.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
abella Svart 6.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2015 har helt ny antenne med loddete plugger, den er helt i orden både på ais , og vhf når den er koblet direkte men når den er i ais kommer det ingen forbindelse til vhf, har ny kabel mellom der og, mistenker at det er splitteren i ais`n som ikke funker, skal kontakte seatronic på mandag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.