Jump to content

Litt lite bunnstoff

wille

Recommended Posts

Hei, jeg har nylig smurt bunnstoff på båten min, men jeg hadde dessverre litt lite slik at jeg ikke fikk smurt på et lite område helt underst på båten.. Jeg tenkte at det var beste løsning ettersom det kan skje at det blir dratt opp på strender og da også skrapet litt under i sanden.. Det er en daycruiser med 85 hk, vil det ha mye påvirkning på farten senere i sessongen hvis det skulle komme noen skjell og dritt på den lille flekken?

Vil det være mye jobb for meg når jeg skal ta den opp etter sessongen og vaske osv?

Takker for svar :)

Hva er en liten flekk?

Er den som en håndflate, eller A4 ark?

Kan du ikke skaffe mer bunnstoff?

Personlig hadde jeg gjort det ordentlig, er det ikke bunnstoff å slite på når du drar den opp på sanden sliter du vekk primeren (hvis den er primet), ellers så sliter du på gelcoaten.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Hvis du ikke bryr deg om slitasje på skrog, eller noen blåskjell/rur, spiller det ingen rolle.

Noe fart vil du også miste hvis det henger skjegg under båten, men snart blir det vel varmt nok i vannet til at du kan under og skrape det vekk innimellom.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Midt under båten vil det gro lite pga. lite lys,  og når den blir trukket opp på sandstrand innimellom skrapes det som du sier mest sannsynlig av. Hvis du har muligheten er det jo bare å ta dykkermaska og sjekke tilstanden innimellom, og skrape vekk evt. groe.

Du kan ikke låne fra en nabo, eller venn i havnen din? Farge har jo ingenting å si under der.. bare ha på noe, samme hva merke. Det er selvpolerende du bruker? Det er jo svært vanlig, iallfall, og jeg ville heller gjort det, enn å sette ut båten uten. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...