Å i sava Startet 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2015 Har en 30HK Yamaha med oljeblanding i bensin. Motoren har vært lagret i kald fellesgarasje i 10 år. Ble kjørt med ferskvann lenge, før lagring. Forgasserene ble ikke drenert. Vil gjerne ha tips på hva jeg bør gjøre før jeg prøver å starte den. Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Jeg ville gjort det enkelt. Skru ut plugger, ferskt drivstoff og så dra i snora noen ganger med full choke til det blir godt og vått. Så inn med nye plugger og så starter den med en gang. Da får du først som sist sjekket to viktige feilkilder. Lite drivstoff og lite gnist. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 ... og gjør den ikke det, eller nekter å gå særlig pent, så er det jo en viss sjanse for at det er avleiringer av bensin og olje i forgasseren som skaper trøbbel høres ut til at dette er en 2 sylindret 30hk? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Å i sava Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 3 sylindret -86 mod. Takker for tips :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 en kompis av meg fyrte akkurat igang en 55hk yamaha, ikke vært igang siden 2001. Ny bensin, først ut med tappeskruene i forgasserne og pumpe igjennom bensin. så fyrte den rett opp :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tronds63 Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Skift impeller i vannpumpa! Den er garantert morknet opp. Mulig den holder til du er midtfjords på full gass. Ryker den da er det ikke sikkert du merker det før det er stygg lyd i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.