Jump to content

Garmin 721XS - trenger litt hjelp til å lage ei rute fra A til B

John_Kr

Recommended Posts

Hei

Er det noen som er litt kjent med Garmin 721XS?

Jeg mener jeg har generell god kunnskap rundt GPS og har hatt utallige mange utgaver for både Båt, Bil og håndholdt, men beklageligvis synes jeg menysystemet i 712XS virker noe uoversiktelig og vanskelig å bruke. Jeg greier ikke på en rask og enkel måte lage meg en rute fra A til B via sving (endre kurs). Jeg blir rett og slett sittende og knote og sola har gått ned før man får startet turen... :lol:

Trenger litt veiledning.... detter er ikke enkelt.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Kjenner ikke kartplotteren din, men på min 720S måtte jeg legge opp ruten fra start til mål, og så gå inn å legge waypoints mellom de to punktene. Hadde da kartbrikken i Mac'en, og la opp ruten i programmet som heter Homeport før det ble lagret på brikken og så overført til kartplotteren. Tror det sto rimelig greit beskrevet i brukermanualen, men det vil ofte være litt knoting i starten.

Jeg lærte noe nytt her nå, jeg kjente ikke til Garmin sitt program HomePort, jeg bruker BaseCamp for bil GPS. Jeg lastet det ned og prøvde litt, fikk laget både waypoint og rute. Jeg skal prøve etter hvert å hente kartbrikken i båten og prøve å legge inn waypoint og ruter, går det så er dette et stort fremskritt, for da kan jeg sitte hjemme å knote i fred og ro. Finner jeg waypointene og rutene i menysystemet på 721XS'n så er jeg faktisk i havn.

Takk for hjelpa så langt.

Takker for tipsene...

Har sett gjennom manualen, fant noe på slutten som omhandlet waypoints og ruter, at det ble krystallklart hva jeg skal gjøre er å overdriver. Må se på dette i praksis når jeg kommer hjem, men har du noe å tilføye så setter jeg pris på det.

Takk for hjelpen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...