Jump to content

Sprekk i skrog, ved kjølen, reparere!

Shons

Recommended Posts

Hei! Oppdaget en raritet i skroget på båten som står på land. Ligna et utslett. Ved litt skraping og pussing ser jeg at det er en sprekk.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Sprekka er ca. 7cm lang, og det lukter kjølvann rundt den. Har kappa hull i dørken i lugaren, men kan ikke se sprekka fra innsia. 

Jeg har nå fått 10 tips fra folk som både vet og ikke vet hva de snakker om, alt fra tec7 til full nedsliping og plasting. Det tipset jeg tente mest på var å slipe opp en fuge, for så å bruke west system epoxy reparasjonssett. 

Hva mener folk her inne? Jeg har aldri reparert eller holdt på med plast. Målet er å få dette unna veien rimelig og fort. Båten er en sjark/snekke som skal benyttes til fine korte turer, samt litt teinefiske. Den kostet meg 17.000kr, det nevnes som en pekepinne. Jeg akter ikke å koste på flere 1000 i utstyr og kanskje arb. kraft, men vil samtidig gjerne ha det "ok/bra". 

Hei

Eg er samd i at dette bør plastrast.

Bud nr. 1 er at skaden må vera heilt tørr.

Skrap vekk botnstoff i ein avstand på 10 cm frå sprekken, og slip vekk topcoat.7

Slip ein kile innover langs sprekken, slik at du får større annleggsflate.

Sett ein omn under, slik at staden torkar ut.

Dersom sprekken er gjennomgåande er det ein stor føremon å kunne plastra på innsida.

Oppbygging kan andre betre enn meg.

Lykke til.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...