Shons Startet 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2015 Hei! Oppdaget en raritet i skroget på båten som står på land. Ligna et utslett. Ved litt skraping og pussing ser jeg at det er en sprekk. Sprekka er ca. 7cm lang, og det lukter kjølvann rundt den. Har kappa hull i dørken i lugaren, men kan ikke se sprekka fra innsia. Jeg har nå fått 10 tips fra folk som både vet og ikke vet hva de snakker om, alt fra tec7 til full nedsliping og plasting. Det tipset jeg tente mest på var å slipe opp en fuge, for så å bruke west system epoxy reparasjonssett. Hva mener folk her inne? Jeg har aldri reparert eller holdt på med plast. Målet er å få dette unna veien rimelig og fort. Båten er en sjark/snekke som skal benyttes til fine korte turer, samt litt teinefiske. Den kostet meg 17.000kr, det nevnes som en pekepinne. Jeg akter ikke å koste på flere 1000 i utstyr og kanskje arb. kraft, men vil samtidig gjerne ha det "ok/bra". Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Jeg er ingen ekspert, men så lenge det ikke er gjennomgående, ville jeg gått for å slipe en fuge og fylle i epoxy. Evt kan du jo legge glassfiberduk og epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Hei Eg er samd i at dette bør plastrast. Bud nr. 1 er at skaden må vera heilt tørr. Skrap vekk botnstoff i ein avstand på 10 cm frå sprekken, og slip vekk topcoat.7 Slip ein kile innover langs sprekken, slik at du får større annleggsflate. Sett ein omn under, slik at staden torkar ut. Dersom sprekken er gjennomgåande er det ein stor føremon å kunne plastra på innsida. Oppbygging kan andre betre enn meg. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Shons Svart 7.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Takk! Sprekka er vel gjennomgående, da det siver fukt ut med kjøllukt. Har kappa hull i dørken inne i båten, her er det grisete og fælt, så kunne ikke se noe. Skal avfette og spyle og støvsuge rent på innsiden i neste steg da antar jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Slip inn til glassfiber i et godt område rundt sprekken (10-15 cm) og plast godt over og i sprekken, da blir det godt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.