Whiskey Startet 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2015 Så på en bruktbåt i dag som ikke finnes i noe registrer. Da båten koster ca en årslønn, så ønsker jeg ikke å ta noen sjanser. Hvordan kan jeg best sikre meg som kjøper mot feks stjålet båt eller lignende Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Førstefender Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 (redigert) Selger bør jo ha kjøpskontrakt fra da han kjøpte båten, så kan du jo ta kontakt med tdligere eiere.. Hvis selger ikke har et eneste dokument på båten er jo det evt. litt spesielt. Redigert 7.Juni.2015 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2015 Er den nyere enn rundt 2000 så skal den også ha eit Cin-nummer på ei plate. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Sjekk først skipsregistret! Du kan bestille en rapport fra brønnøysundregistert, men da trenger du selgers personnummer. www.brreg.no Her registreres krav fra namsmannen og frivillige pant. Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Og er den ikke norskprodusert så bør det vel være mulig å fremskaffe tollpapirer på båten, evt bare på motor hvis båten er norskprodusert. Greit å ha kontroll på at akkurat de avgiftene er betalt. Vil tro nåværende eier også ha så stor interesse av å ha orden på slike papir at han/hun har orden på det. ------- Aner ikke hvordan man fremskaffer slike papirer om selger ikke har de, men det må jo være mulig å få til for selger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.