jensemann2 Startet 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2015 I daycruiseren min (Sea ray 215) er det god soveplass forut, men madrassen/benkeputene er harde som stein å sove på. Jeg lurer på om noen har tips til materiale jeg kan legge oppå disse putene for å få en behagelig seng.. Går det feks an å skjære i en standard overmadrass? Eller kommer det ut masse guffe av den da? Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 (redigert) Har akkurat satt inn bedflex og det hjalp. Med den unngår du også fuktighet under madrassen http://www.seatronic.no/puter-sovekomfort-sengebunner-c-46_176/bedflex-sengebunn-160x200cm-p-868 Redigert 8.Juni.2015 av Vedvards (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Men jeg har finerplater i bunn av putene, så da hjelper det vel ikke stort mot hardheten?... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Kjøp en 5 cm overmadrass, og så klipper du til og syr på glidelåsen på nytt. Gjør underverker. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jensemann2 Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Er ikke så glad i å sy.. Men kan kanskje klippe den til også levere inn og få noen til å sy den. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Tror jeg betalte 500 kroner da sydama i nabolaget gjorde det, og så brukte jeg 6 timer da jeg prøvde selv på neste madrass. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
pacuare Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Kommer an på formen på senga. Hvis du får tak i en overmadrass som bare er litt for stor, klipp foret og sett på trekket uten å sy om. Fungerer så bra at det å sy om er strøket fra arbeidslisten. En god myk overmadrass hever sovekomforten mye. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Overmadrass, helst 5cm eller tykkere, fungerer som bare det! Vi fant IKEAs tykkeste, og dyreste, overmadrass på 50% salg. Lagde en papp-mal av sengen i båten. Åpnet glidelåsen i trekket og klippet til innmaten i madrassen etter dette. Trekket rundt brettet vi bare rundt under. Var ikke behov for å sy. Har nå samme komfort som Svane-sengen hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Vi fant IKEAs tykkeste, og dyreste, overmadrass .. Jeg også ! Om jeg klarer å sy, så klarer du Men det er jo egentlig en vinter-syssel det her. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Holder selv på å sy overmadrass til skibsplasten.. Håper på litt bedre søvn:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg testet litt på putene hjemme i stua med overmadrassen og det bøe mye bedre og jevnere underlag... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
bella580C Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Kjøpte overmadrass på Jysk. 1400,- og verd pengene Har en sea ray 240 Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.