Jump to content

Hvor koble vvs bereder på V8 motor?

SnorreF

Recommended Posts

Det aquamatic skriver gjelder for sjøvannskjølt motor. Din er ferskvannskjølt og da skal varmtvannet ut fra termostathuset eller en plugg i nærheten av det, returen skal inn på sugesiden av sirkulasjonspumpen. Det finnes flere ulike varianter ettersom hvilken marinisering det er men vanligst er det med 1/2" stuss på siden av sirkulasjonspumpen rett over der den store returslangen fra varmeveksleren går inn. Du har en motor som er marinisert av marine power og der sitter termostaten i innløpet på varmeveksleren. Du ser der slangene fra kjølingen av eksosmanifoldene går inn. På toppen av dette huset skal det borres og gjenges et hull til en 1/2" 90graders fitting.

Takk for svar alle sammen. DieselDahl., det er noe slikt jeg husker. Pr. Nå har jeg kjøpt et Tstykke i kobber. Tengte å sette det inn i den store slangen inn i termostat huset på styrbord side. Ville ikke dette gjort samme tingen. Er 4 gangen jeg tapper ut frost veske på en mnd. Grundet inkompetanse..

På forhånd takk..

Det er bare å bruke hodet litt. Uttak av varmt vann må være I topplokket et sted og gjerne nærme termostathuset. Retur til motoren må nødvendigvis være på sugesiden av sirkulasjonspumpa. Utfordringen er å finne passende steder å anslutte. Varmtvannstank må være koblet I serie med annet utstyr da det ellers ikke vil sirkulere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...