Vinke Lanke Startet 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2015 Det forundrer meg stadig at enkelte kommer med kommentarer og råd hvor de vanskelig kan vite hva de kommenterer! En flittig bidragsyter, som jeg med glede leser reiseskildringene til og nyter bildene fra, kommer med råd om å holde seg vekk fra svenskekysten i juli da det skal være håpløst trangt og fullt med båter over alt. Samtidig så forteller vedkommende at han ikke har vært på svenske vestkysten i juli på 28 år! Nå har jeg feriert med båt annenhvert år på svenskekysten i juli uten å ha plassproblemer og det med en litt større båt enn gjennomsnittet. Ja, det er flere båter i juli enn i juni og august, men overfyllt og utpreget plassmangel har ikke jeg opplevd. Denne sommeren har jeg planer om å gjøre Limfjorden og har i den forbindelse lest hva jeg kommer over om tips om denne fjorden, både her på Båtplassen og andre steder. Det var mange gode tips å lese. Det er i hvert fall 20 positive kommentarer på hva de synes om å seile Limfjorden og det har også vært 2 negative kommentarer om denne fjorden. Og så kommer det som jeg synes er litt rart...De 2 som har negative ting å si om Limfjorden har IKKE seilt den selv! Dette skurrer litt i mine ører at folk som selv ikke har erfaringer kommer med slike "gode" råd. Er det fler enn meg som reagerer på slik reiseinformasjon eller er det bare jeg som er litt rar? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Jeg tror ikke du er det minste rar! Vi er vel litt sånn alle sammen, negativ til det vi ikke har lyst til, makter eller ikke har råd til osv. God tur til Limfjorden......"det er deilig å være norsk i Danmark"! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Det er vel det som heter "conventional wisdom". Enkelte ting er opplest og vedtatt. Slik som at det er trangt og fullt på vestkysten av Sverige i Juli. Det er ikke det. Eller at man skal stikke nesa i sky og utbasunere at i Strømstad, der er man ikke. Harryby. Sannheten er at det er en koselig småby. Uansett tid på året. Selv om jeg ble sjokkert over at konditori Backlund er bygget om til vannhull. Eller at Skagen, nei der drar vi forbi. Bare fyll og bråk. Igjen er sannheten en annen. Få plasser har så mye å by på. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Selv om jeg ble sjokkert over at konditori Backlund er bygget om til vannhull. Var innom for å lunsje når jeg var i Strömstad med bil for et par uker siden. Var ganske fullt og vi var 9 pers så gikk videre. Ellers kjører de ved et litt snodig konsept nå, med bakeri/kafè på morgen og formiddag, bistro på ettermiddag/tidlig kveld, og så bar med club/house musikk utover kvelden. Forøvrig så er innehaveren (kommer ikke på navnet hans i farta) den gamle hovmesteren fra Park Restaurant, og det er en mann som virkelige har øyne, og gane, for kvalitet. Jeg håper og tror stedet vil fortsette å gi gode gastronomiske opplevelser. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Det er noen steder som en bare må ta til takke med at det kommer 5- 8 båter på utsiden, sånn er det bare. Benyttet noen kontakter i Limfjorden for å finne Diesel uten BIO . Limfjorden må være bra for de jeg kjenner kommer aldri ut av den. Det eneste sted som jeg kan garantere for der er Marinediesel (uten bio tilsetning)er hos os i Nibe der er altid nok man skal bare kontakte Havnefogeden.Jeg ved der er diesel i Marina fjordparken (AS) i Ålborg, Thisthed lystbådehavn har også diesel,Fur Havn har diesel ved Brugsen men der er sikkert Biodiesel, Nykøbing Mors havn har diesel.I er meget Velkomne i Nibe Lystbådehavn, vi har en gravet rende som er uddybet til 2,5m ved normal vandstand,og i havnen er der i den ene del 2m og den anden del 2,5mVi har en dejlig Resturant på Havnen samt et Godt ishus hvor man kan få alle slags lækkerier. xxxxxxxxxxxxxxxxx "min" sejlklub - Aalborg Sejlklub - kan man købe rigtig marinediesel uden bio-tilsætninger. Der kan betales med VISA-kort og måske Eurocard og Mastercard.og noe attåtjeg kan anbefale Aalborgs "Beerwalk" hvor man betaler DKK 100,- og får et smageglas og der er 6 små smagsprøver med i prisen. Så kan man vælge op til 6 forskellige pubs, som er med i ordningen. Man kan også drikke alle 6 smagsprøver det samme sted. Eller vælge 3 steder og smage 2 øl hvert sted. Super genialt koncept!!! xxxxxxxxxxx Marina Fjordparken vest for Ålborg Struer Havn Thisted Havn Værftet i Skive, kontakt dem først http://www.vaerftets....dk/index2.html Ha en trivelig tur. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Vinke Lanke Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 1000 takk roger-jo! Det var noen bra tips! Planen er å være i Løgster til Muslingfestivalen 10-12 juli. Jeg er også sikker på at båten min har behov for "litt" diesel etter overfarten Grimstad - Tyborøen så slike tips som du gav er meget bra roger-jo Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Ja det er ganske pussig når slike "råd" og kommentarer dukker opp... Blir det samme som når man spør etter noe spesifikt, eller ønsker tips eller låne/leie noe bestemt, så dukker det opp et utall "geniale" tips, råd og forslag. Disse er ofte ikke i nærheten av hva man er på jakt etter, og dukker ofte opp etter man har fått orden på det man lurte på, og har skrevet det i tråden at man har fått hjelpen man trenger. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
JRK Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Veldig bra observert Vinke Lanke. Jeg har også vært i den svenske skjærgården de siste 10 år i juli uten problemer med å finne plass. Nå synes jeg å se tilsvarende innlegg på mange områder på BP. Dette er leit, men ikke så rart. Vi legger ofte forskjellige kriterier til grunn for våre synspunkter Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Hvis noen syns det er ille når det er trengsel i havnene, er det vel ikke feil? Det er det synet de har, og vi skal vel være glad for at ikke absolutt alle reiser på de samme stedene til samme tid? Vi liker at det er litt liv og røre, da vi syns det blir litt for stille ellers. Godt vi er forskjellige Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Ta ting med en klype salt:)) blir ikke skremt av "negative" komentarer...blir mer nysgjerrig:)) syntes det er gøy å lese om forskjellige steder så får jeg heller dra og oppleve selv:)) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.