Jump to content

Scand 25 med bukh 36 hk, raklelyd fra "driverk"

Jangul

Recommended Posts

Etter en tids kjøring,eller etter å ha presset motoren litt kommer det en skikkelig raklelyd fra "drivverket" Høres ut som propelakselen skal komme gjennom båten:( Spørsmålet er om stevnlager kan lage slik ulyd?? Er det noen som har opplevd noe lignende??

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Ulyd fra "driverk" hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Da er saken fikset...tok ut girkassen og sjekket dempegummien mellom motor og gir,og den var iorden.Sjekket girkassen nærmere og det viste seg at det var slakk I den ene akselen I girkassen :( Ringte Univa I Arendal og de hadde kasse liggende på lager....tok fri fra jobben Fredag,spannt ned til Arendal og hentet ny overhalt kasse,spannt tilbake til oslo og satt inn kassen.Prøvekjørte og det var som å få ny gammel båt :) Alle raklyder forsvant så det har nok vært noe galt en god stund! Tusen takk til Univa for kjempeservice med noe demontering / montering fra den gamle kassen!!  Tusen takk for tips her hanto1 og Sæbø :thumbsup:

Ja de er veldig behjelpeliger der :) håper kassa varer litt...kostet 10 000,- :(

Du betalte dette  i mellomlegg?  Mye billigere enn å sende inn den gamle kasse for overhaling.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Fikk ikke med meg denne tråden før nå. Godt det ordnet seg JanGul -:). Du må være en racer til å skru (og kjøre bil, hehe). Ut og inn med kasse og arendalstur så kjapt er godt gjort.

Var ikke pen den lyden på gamlekassa.

Hadde Univa noen formening om årsaken til problemet ditt?

Hei Sap:) ja det gikk kjapt i svingene kan du si:)) Nei...de hadde vel ikke noen formening om årsaken,å hadde jeg ikke måtte levere den gamle så skulle jeg åpnet den selv å sett:) Tusen takk for hjelpen Sap!! Er det boe jeg kan gjøre for deg så har du nr:) nå lysner det...ut å kjøre litt:))

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...