peromsveen Startet 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2015 (redigert) Hei, Jeg har en evinrude etec 50 hester fra 2004. Motoren er satt på en ny båt, med ny tank og bensinslange.Motoren starter veldig lett og går fint på tomgang. Hvis motoren står i fri og ruses går denhelt som den skal opp i turtall. Men så fort den settes i gir, staller den veldig ofte. Ikke noe forskjell på om motoren eller varm eller kald. Problemet kan virke til å oppstå oftere når den setter i gir fremover enn i revers. men mulig dette bare er tilfeldig, Noen som har vært borte i noe lignende?Har også et lite problem til, lokket på oljetanken lekker fort olje når motoren tiltes opp. Hørt at mange har samme problemet på de gamle oljetankene til etec. Noen som har funnet noen gode løsninger på dette?Takker for evnt svar!Hilse Per Redigert 9.Juni.2015 av peromsveen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Kva tyder "staller"? Ask Sitér dette innlegget Link to post
peromsveen Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Motoren stopper, og må startes på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 For lavt tomgangsturtall? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
peromsveen Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Takk for svar! Tenkte på det, men det stilles vel elektronisk. Så hadde håpet noe annet kunne være løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
peromsveen Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Takk for svar! Tenkte på det, men det stilles vel elektronisk. Så hadde håpet noe annet kunne være løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Har det samme på min 150 hk stopper en sjelden gang når jeg skal slifte nellom forover og bakover. Det ekle er at dette skiftet jo skjer når man skal legge til eller inn i bås Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
peromsveen Svart 9.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Ja, helt enig det er litt skummelt! Kan også nevne, at jeg enkelte ganger sliter med å få den i gir fremover i det hele tatt. Har tatt rundt 10-20 forsøk noen ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.