Jump to content

Evinrude Etec 50 hk 2004 staller når jeg setter den i gir

peromsveen

Recommended Posts

Hei, Jeg har en evinrude etec 50 hester fra 2004.

Motoren er satt på en ny båt, med ny tank og bensinslange.
Motoren starter veldig lett og går fint på tomgang. Hvis motoren står i fri og ruses går denhelt som den skal opp i turtall.

Men så fort den settes i gir, staller den veldig ofte. Ikke noe forskjell på om motoren eller varm eller kald. 

Problemet kan virke til å oppstå oftere når den setter i gir fremover enn i revers. men mulig dette bare er tilfeldig,

Noen som har vært borte i noe lignende?

Har også et lite problem til, lokket på oljetanken lekker fort olje når motoren tiltes opp.

Hørt at mange har samme problemet på de gamle oljetankene til etec. Noen som har funnet noen gode løsninger på dette?

Takker for evnt svar!
Hilse Per

Redigert av peromsveen (see edit history)

For lavt tomgangsturtall?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Har det samme på min 150 hk stopper en sjelden gang når jeg skal slifte nellom forover og bakover. Det ekle er at dette skiftet jo skjer når man skal legge til eller inn i bås

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...