wille Startet 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2015 Heisann, jeg har en eldre motor med rattkonsoll. Når jeg tok opp båten ifjor så fungerte alt fint, men når jeg skulle prøve den tidligere i dag så var rattet så og si låst.. er det noen som vet hva som er galt/må gjøres i slike tilfeller? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 9.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2015 Regner med at du har en styring med kabel som ligger inne ei strømpe, stemmer? I så fall bør du ta av hele strømpa, jobbe for å få ut vaieren inne, gjøre det rent, og sette det inn med olje - hell olje inn i strømpaa - og du er trolig i gang igjen. Litt jobb, men blir omtrent som ny. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Eventuelt bytte kabelen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ivar Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 og om du tar ut hele kabelen med strømpe og alt - pass på å knyt noe fast i enden så du har å trekke den tilbake med når den skal på plass igjen (med mindre den ligger helt åpent) jeg gjør som benji beskriver med kabelen i weslingen min, der kan jeg dra wiren ut av strømpa , rengjører den i f.eks litt diesel, og setter den så inn med olje når den stappes på plass igjen. Men noen typer går ikke å ta ut av strømpa for å gjøre dette. Bruk heller ikke for mye makt på rattet for å få løs kabelen - da vil det kunne glippe framme i kabelaren. Og er du i tvil om kabelens tilstand, bytt. Ikke noe særlig å miste styringa , slikt skjer helst på upassende tidspunkter Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Johannes Svart 10.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2015 Er motoren fortsatt tilkoblet styringa slik at tregheten kan sitte der? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.