M/Y Linnea Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Jeg har en på 4 og en på 5 som har vert i båt siden de kom fra sykehuset omtrent. NIDELV 24 i en sommer ble trangt og mye styr ikke minst med vognen. SCAND baltic 29 da ungene var 1 år var perfekt for oss, har hadde vi god plass til vogn og slike ting på solsengen over aktercabin og hver sin lugar til barna forut. Dette gikk helt fint, jeg hadde båten to år første året to voksne og andre året som alenefar. Vi brukte båten omtrent hver helg fra påske til september i tillegg til 5uker ferie om sommeren. For 2 år siden solgte jeg scanden og kjøpte en 47 fot trader som vi har bod 4pers i nå 2år, og ungene stortrives. Seg sier bare løp og kjøp, er mange båter på markedet som egner seg for småbarnsfamilier :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Linnea Svart 27.Juni.2015 Del på Facebook Svart 27.Juni.2015 Jeg har en på 4 og en på 5 som har vert i båt siden de kom fra sykehuset omtrent. NIDELV 24 i en sommer ble trangt og mye styr ikke minst med vognen. SCAND baltic 29 da ungene var 1 år var perfekt for oss, har hadde vi god plass til vogn og slike ting på solsengen over aktercabin og hver sin lugar til barna forut. Dette gikk helt fint, jeg hadde båten to år første året to voksne og andre året som alenefar. Vi brukte båten omtrent hver helg fra påske til september i tillegg til 5uker ferie om sommeren. For 2 år siden solgte jeg scanden og kjøpte en 47 fot trader som vi har bod 4pers i nå 2år, og ungene stortrives. Seg sier bare løp og kjøp, er mange båter på markedet som egner seg for småbarnsfamilier :-) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 13.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2015 Da var familiebåten på plass i hjemmehavnen vår på Lakseberget. Blir ikke lange sesongen 2015, men men da kan vi starte tidlig neste år. Takk for alle gode råd. Og kom gjerne med fler! Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
tilplan Svart 13.September.2015 Del på Facebook Svart 13.September.2015 Gratulerer. Dette er en perfekt familiebåt. Har gode erfaringer etter tre sesonger i vår Baltic. Drømmer om større, men fornuften sier at det ikke er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 13.September.2015 Del på Facebook Svart 13.September.2015 Vi er ute hele sommerferien med to barn på 6 og 8. For dem fungerer det fantastisk med lydbøker under seilas:) Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 14.September.2015 Del på Facebook Svart 14.September.2015 (redigert) Grattis whiskey. Scand baltic? Har du link til utgått annonse eller litt mer info om skuta? Er på jakt etter noe slikt selv. Redigert 14.September.2015 av kalleklovn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 14.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2015 Grattis whiskey. Scand baltic? Har du link til utgått annonse eller litt mer info om skuta? Er på jakt etter noe slikt selv. http://www.finn.no/62323226 var denne. Forhandlet jo litt på pris selvfølgelig, hadde egentlig tenkt litt rimeligere farkost, men men... Får leve sparsommelig i vinter (og neste). Var den 4. Tre-kabin Balticen vi prøvde, så hadde litt å sammenligne med. Savner kanskje komfyr, men tror vi skal klare oss. I dag har jeg vært på biltema og handlet inn syrefaste øyekroker og litt div jeg tenkte å feste ikea-stoler og sikkerhetsliner med. Så blir det kanskje tur til helgen om været tillater det. Tenker Oscarsborg kanskje. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Zitt Svart 14.September.2015 Del på Facebook Svart 14.September.2015 Gratulerer så mye med kjempeflott båt, Whiskey! Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 14.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2015 Gratulerer så mye med kjempeflott båt, Whiskey! Takk ☺ trommer som bare det for å få solen frem til helgen. Litt for få prosjekter på selve båten å ta fatt i, men har jo fått litt inspirasjon fra din tråd hva gjelder å lage ting TIL båten. Må komme opp med et navn snart og (så jeg kan lage gravert skjærefjøl), men vi brukte jo et par mnd på å navngi eldstedattera og da hun ble født. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Zitt Svart 14.September.2015 Del på Facebook Svart 14.September.2015 Du kan legge ut forbokstavene på navnene til husstandens medlemmer, så kanskje båtplassens medlemmer kan komme opp med forslag. Major Andy(tror jeg det var) laget en gang en lang liste over mulige båtnavn, og du kan sikkert få han til å finne den frem igjen. Send ham en intern melding. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 8.Desember.2015 Del på Facebook Svart 8.Desember.2015 Angående småbarn på tur: se disse to videoene om en fransk familie med 4 småbarn på tur fra Frankrike til Lofoten over to sesonger i en Beneteau Figaro : Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 8.Desember.2015 Del på Facebook Svart 8.Desember.2015 Vi hadde ettåringen med på 6 ukers tur i sommer. Båten vår er en flybridgebåt på 40 fot, så det er greit med plass inn og ute. Kjørte fra Tromsø til Oslo i fjord når hun var 12 dager gammel, flott 6 ukers tur. Er døra i styrhuset lukket er det ingen fare for at hun blir borte (ute var det forøvrig stort sett bare kaldt og grått uansett, så kalesjebåt har definitivt ikke vært noe savn). Vi har pleid marsje på 7-8 knop. Håper å kunne marsje behagelig å rundt 12 knop neste sesong når de nye motoren forhåpentligvis er på plass. Opplegget vårt i sommer fungerte stort sett veldig bra, litt annerledes enn tidligere ved at vi delte gjerne etappene i to. Gikk et par timer på formiddagen, gjerne til et tettsted, også tusla vi i land og koste oss før vi kastet loss igjen etter leggetid og gikk et par timer mens matrosen sov i senga si. Vi la oss gjerne i uthavner på kvelden, og slapp billig unna havneavgifter siden vi stort sett kun lå i gjestehavnene på dagtid (når det var god plass og alle andre stresset ut). Ser for meg at båtlivet kommer til å bli ganske forskjellig fra sesong til sesong noen år fremover I forhold til andre ferieformer tenker jeg at det er deilig at vi alltid har tingene hennes ombord så vi slipper å pakke så mye greier og at hun kan sove i sengen sin på lugaren sin hver dag og ha sine rutiner, mens vi er på nye plasser og treffer nye folk hver dag. Og ikke minst kan vi tilbringe hele sommeren på sjøen, i BÅT (som selvfølgelig er det eneste stedet en båtfant ønsker å være hele tiden) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.