Raymond Romsdal Startet 11.Juni.2015 Del på Facebook Startet 11.Juni.2015 har delvis planlagt ferien i båten jeg og pjokken på strax 6år. Tenker litt på noen barnevennlige havner osv på turen fra sandefjord til kristiansand. eneste stopp som er spikret er jomfruland (gutten har bestemt) og så en tur innom grimstad pga. familie. Noen som har noen tips til fine opplevelser for far og sønn? gjerne mer sønn en far :) men, far liker å og få opplevelser :) Har hørt masse spennende om div. innenlandsruter osv om været ikke er på vår side :) har 3uker til rådighet så ingen hastetur direkte :) Alle tips mottas med stooor takk :) eventuelt noen andre som har tenkt samme tanke? Har ukene 26,27,28 :) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Enda litt lenger vest for Kristiansand så har dere denne muligheten: http://www.aaros.no/index.php/nb/ Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Åros er en fantastisk plass, det kan jeg si med engang. Hamresanden Camping vet jeg ikke hvordan er i forhold til båtplasser. I Risør så er det fint ved Finnøya, og vet Motorbåtforeningen. Finnøya har tilbud om Wifi og kiosk om jeg husker rett. I tillegg så har du perleporten og "lille danmark" i samme område. Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Ungene her (6 og 8) har snakket om Kragerø siden i fjor sommer, så turen går alltid innom der. De har et flott saltvannsbasseng rett ved gjestehavna. Der er det også strand, lekeapparater og iskiosk rett i nærheten I tillegg er det en trivelig by for oss voksne Sitér dette innlegget Link to post
Elvebakk1 Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Da hadde jeg absolutt lagt inn en stopp/overnatting på Svenner fyr. Mange flotte steder å legge båten i øygruppa, samt en knall badestand i nordbogen..helt topp. En fin dagstur fra Svenner til Jomfruland, når turen går videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Merdø er et veldig bra alternativ for småbarn. Bildet er tatt akkurat nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
BårdK Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Maløyene like utenfor Grimstad. Har du flaks får du bryggeplass på ytre Maløy. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Takker og bukker for gode tips :) dagstur fra svenner til jomfruland? er det ikke bare litt over en times gange? om været tillater :) men, brukte 4t fra sandefjord til jomfruland på en motor og snekkefart ifjord.. :) Har sett litt på Lovisenberg camping i kragerød, med oppvarmet saltvannsbasseng i berget.. men, spørs om bassenget åpner tidsnok til nedover.. de nevnte på at bassenget skulle åpne 21 mener jeg det var.. Sitér dette innlegget Link to post
Elvebakk1 Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Neida, ikke lange etappen det, men fin tur..og man kan jo bruke en liten dag på turen hvis man vil..:-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Juni.2015 Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Langesund og en fin spasertur til http://www.badeparken.no/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Raymond Romsdal Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Den er jo og fin :) så får han plaska litt i vannet.. tviler at det er bade temp nokk om et par uker :) mulig for han men, ikke for far :D Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 12.Juni.2015 Del på Facebook Svart 12.Juni.2015 http://www.visitnorway.com/no/product/?pid=123791 Kristiansand feriesenter Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.Juni.2015 Del på Facebook Svart 12.Juni.2015 Samme ukene vi skal nedover det, bare vi reiser nå på onsdag kveld. Mange steder nevnt, Favorittplassene til ungene i Risør .som andre nevnte Finnøya Perleporten Og Sørlandet feriesenter Furøya (tvedestrand) Maløyene som andre nevnte. Hestholmbukta i Lillesand Stokker før kr.sand Og åros i søgne. Av disse plassene er barnas 4-6 år favorittplasser Perleporten/finnøya Hestholmbukta Stokken Og åros :) det ble nevnt badeparken i Langesund, den åpner igjen etter oppussing forhåpentligvis i morgen , mest sannsynlig mandag! Dem skal ha lagd en egen og ny gjestebrygge for båter også nå. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Raymond Romsdal Svart 13.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2015 Da var båtferien for i år avlyst.. motor nr.2 begynnte å blåse ut kjølevannet ut av exp. tanken.. begynner å lure på om detta er noe for meg.. motgang,motgang og atter motgang.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.