t525057 Startet 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2015 Hei alle og god sommer. Dette er kanskje ikke riktig årstid for denne tråden, men liker å være ute i god tid, så er det vel en kjennssak at den store varmen har vel heller ikke vært tilstede her på østlandet :-) Her er saken: Jeg har en Webasto Air Top 5000 uten monteringskit (kabelstokk, kontrollpanel, eksospotte, osv...) Jeg kjøper et monteringskit til Evo5500 og alle kontakter osv passer og alt ser greit ut. Jeg starter opp og da begynner vifta og gå men ingenting annet skjer. Har sjekket at glødeplugg virker, har sjekket at pumpe virker, og alt ser ok ut, men ingen oppstart av pumpe. Ingen feilkoder, grønn diode er "steady grønn". Noen som har erfaring med dette? PK Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 (redigert) Hei Kjenner i så godt til Webasto, men hvor kommer varmer ifra? Kanskje en forespørsel hos en forhandler m h t varmers produktnummer alt nummer på elektronikk kan avklare om det er en standard varmer eller om elektronikk er bundet opp mot en maskin- eller bil-produsent før du legger for mye jobb i feilsøking ? Redigert 11.Juni.2015 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
t525057 Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2015 Takk for svar. Snakket med Heatco AS for litt siden og de foralte at "ny varmer på gammelt nett" er helt greit og mente at dette skulle være greit andre veien også. De fortalte at dette kan de finne ut av men hadde et håp om å slippe å skru ut brenneren igjen, litt trangt og "krøkkete". Varmeren er kjøpt fra en båt som ville ha en større og lot da legningsnettet bli stående for gjenbruk. PK Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Har en slik varmer i båten og hvis den går over i safety mode, så starter vifta for fullt og ingen ting annet. Jeg har display som viser feilkoder på min så der stod det f12 mener jeg å huske og da må man resette brenneren (hadde koblet og mikket litt selv som gjorde at feilen kom men selv etter å sette alt tilbake i original stand så beholdt brenneren status som feilet). Du finner prosedyrer for resetting på nett. Mener å huske at det er noe om at du må ut med hovedsikring til selve brenneren men ikke panelet, samtidig som du skrur på brenneren og man skal vente i så så mange sekunder osv. for å resette den. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
volfro Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Har du montert temp føleren til termostat? Var vel muligens en lask som skulle fjernes også men skulle tro det er gjort allerede? For resett så startes varmer og rett etterpå slår man av hovedstrømmen/sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.