Torsen67 Startet 11.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2015 Jeg har som nevnt byttet tank. Slangen til motor er derfor tom for diesel og jeg må pumpe frem diesel. Prøver å google men finner ikke frem til dette. Noen som kan hjelpe? Må flytte på båten i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Nede på den ene side sidder en føde pumpe med et lille pumpe håndtag. Åben udluftningen ovenpå filteret og pump til der kommer diesel ud af filter udluftningen. Når der kommer diesel ud luk luftskruen og prøv at starte motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 (redigert) Kan se ut til at det finnes to forskjellige handpumper på D2. Rød pil på det ene bildet og nummer 2 på det andre bildet. Blå pil er lufteskruen, i manualen har de bommet litt med nummer 1 :-) Vil nok kanskje komme noe diesel uten luft før det begynner å komme luft når du skal lufte. Redigert 12.Juni.2015 av Cheng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cheng Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Og hvist du har den typen som står på fødepumpen (rød pil på første bilde) og den ikke vil pumpe, prøv å dreie motoren litt rundt. Hvis kammen står slik at fødepumpen står i fullt endeslag vil det ikke skje noe når du opererer hendelen. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 12.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 (redigert) Supert folkens! Men hvis jeg må dreie motoren, hvordan gjør det? Er vel ikke noe stortsvinghjul å ta tak i på denne motoren? Må vel kanskje sette en latmannsarm på veivhjulet. Vet dere dimensjonen på denne mutteren? Til orientering så har jeg en D2-55a når jeg søker opp motoren med serienummeret. Redigert 12.Juni.2015 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 Litt forsiktig lirking og tålmodighet, så kan du greie det med å dra i vifteremmen. Du trenger ikke å flytte mer enn ca. en halv omdreining på veiv-hjulet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Kyrholmen Svart 12.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2015 du kan også bare vri på nøkkelen til motoren tar en runde ;) lite sannsynlig at den stopper på samme sted igjen. Pump til det kommer ren diesel uten luftbobler i, gjør klar en tørr fille for å tørke opp diesel som kommer ut, må gjerne pumpe litt før all luften er borte etter en sånn operasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Dette var jo enkelt når man vet hvordan man gjør det:-) Pumpet 10-12 ganger og motoren startet uten problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.