Jump to content

Montering av undervannshus Suzuki 15DF

gena

Recommended Posts

Ble frastjålet undervannshuset på min Suzuki 15 HK 4-takter i vinter. Tok kontakt med verksted, men de kunne opplyse om at det ville koste mellom 15-16000 kr og at det derfor ikke var lønnsomt for 2006 modell. Var på nippet til å kjøpe ny motor, men tok først kontakt med Bakken Motor i Drammen. De regnet med ca.14000 for nytt undervannshus inkl. Montering. Når jeg spurte om pris for komplett undervannshus med pakninger,skruer og det som måtte ti fikk jeg en hyggelig Mail i dag at det ville koste meg 8767,50. Så derfor til spørsmålet: Er det så kompiser å få skiftet undervannshuset på denne motoren. Er godt over normal handy, så dersom noen som kan svare meg på dette er jeg mer enn takknemlig. Å spare ca 5000 kr. Er fristende.

Finnes nok en del pent brukte undervannshus til DF15 rundt omkring, siden disse motorene ofte har blitt stående uvirksomme grunnet andre problemer (oljelekkasje osv.)

Montering av et komplett undervannshus tar ikke mange minuttene, kun noen få skruer av og på.

Men stammelengden må jo stemme overens, pga. lengde på drivaksling osv.

Men om undervannshuset kommer i deler tar det jo noe mere tid da...

Som illustrasjonene viser er det ganske mange deler totalt hvis det meste mangler.

http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/df15/03.asp

bilde

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Her en snutt som viser av og påmontering av undervannshus (samt impellerbytte da)

https://www.youtube.com/watch?v=rZq7ObWPHM4

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Når jeg ringte Bakken Motor fikk de motornummer. Ut i fra det søkte de opp hos forhandler og fant ut at det var på lager. Jeg oppgav også at jeg ville ha et komplett undervannshus. Nå begynner jeg å bli usikker, da du nevnte alle delene som huset innholdet. Regner jo med at drivaksel og impellerhus mm er montert når jeg ber om et komplett. Jeg får sende en Mail for å få avklart dette. Takk for svaret og "snuten" teerex.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...