Raymond Romsdal Startet 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2015 Mulige og logiske feil på dette? Topp pakning? Lekasje ved Dysehylse? Sprekk i topp? Hadde på ren og rød kjøleveske, Etter 5timer gange så ble alt brunt.. skylte igjenna systemet og fikk ut masse gugge.. kjørte vi en tur med rent vann i systemet for og se.. dette blir brunt og kastet ut.. Kjenner mot og mæle går fra meg.. og så ferie om en uke.. synssyndpåmegselvfølelsenerstornå... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 (redigert) Jeg tipper toppakning, men det er umulig å si noe sikkert om hva det kan være. Det første skrittet ville kanskje være å finne ut om det bare koker eller om du får eksos i vannet, og hvor det brune kommer fra ? Redigert 13.Juni.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Juppz, må ned i båten imårra.. Regner med at det brune er gammelt belegg fra lite vedlikehold.. Har spylt igjenna og kjølere har jeg rensa med sitronsyre.. Kjente ikke noe trykk i exp.tank og så heller ikke oljefilm.. Oljen er fin, ikke kokt.. Prøve å ikke ta sorgen på forskudd å tjike med nytt mot imårra Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 De fleste motorer fra denne tiden skal ha grønn frostvæske, eller blå. Dersom motoren har grønn/blå frostvæske i systemet og du etterfyller med enkelte typer rød, vil dette klumpe seg og bli brunt. Enkelte typer frostvæske kan rett og slett ikke blandes. Her har du nok fått et tett system pga blanding...tipper at sikkelig gjennomskylling av ferskvannskretsen og ny frostvæske vil gjøre susen, Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
furhan Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Jeg har også en 41P-A, og den skal ha grønn frostvæske. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
adeneo Svart 13.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2015 Det var også et godt tips, blanding av feil typer frostvæske fører til en deilig brun masse. Har vært borti det et par ganger, og det er i så fall ikke spesielt morsomt å få ut igjen. Dersom kjølesystemet har vært tappet helt ned, og du kun har brukt rød, eller om den røde du brukte var av typen G12+ eller lignende, så skal det ikke være noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Var blå biltema på før, det var dunkene som lå i båten når den ble henta.. Har tømt og fylt opp med g12+ Og ingen havari ble det konkludert idag, bare en fjomp som ikke hadde stramma ene tappe pluggen godt nokk.. Les:meg Har tappa av, fylt på, tappa av til det kun kom rent vann ut.. Så kjørt en go tur og så samme leksa igjenn.. Nå kommer det så godt som rent vann ut.. Når alt var ute Ble saltvannsdelen rensa men, har tatt for gitt at det var rent i glykol kretsen.. Tippe det har vært brukt endel vann på disse.. Mye rustvann som kom ut fra begge motorene.. Imårra skal de få ny glykol på tanken.. (ferien berga) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.