Torsen67 Startet 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2015 Propellen jeg har er 3-bladet og motoren er en VP D2-55. Når jeg nærmer meg 2000 omdr så begynner det på en måte å slå litt for mye i båten. Er vel vibrasjoner, men føles litt kraftig. Kjennes også ut som båten jokker litt fremover. Når jeg tok over båten så så jeg at to av bladene har vært borti noe. Kan dette være problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Ingen som kan propeller her? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Opp Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 14.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Om du har synlig skade på propellen, er dette mest sannsynlig årsaken. Vibrasjoner kan f.ø komme av skjev drivlinje eller defekte motorlabber. Alt dette bør du sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2015 Hmm, hvordan sjekker jeg motorlabbene? Drivlinjen kan jeg knapt se. I skottet bak motor og gir dekker dieseltanken akselen. I det neste skottet går akselen inne i en hylse før den går ut til propell. Men, jeg har automatisk smøring av akselen. Hvordan ser jeg at denne faktisk virker? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 Send inn propellen til sjekk og oppretting hos Winrace propellers eller andre proffe på dette. Da er antakeligvis problemet løst. Hvis ikke sjekk resten av drivlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 Får sjekke det som sjekkes kan. Hvordan kan jeg se at den automatiske akselsmøreren virker som den skal? Beholderen er 2/3 full og det er olje i slangene som går til akselen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 Du ser om det minker over tid. Men det går ikke fort, det er minimalt med smøring som skal til I en pakkboks. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ChrisCraftPirate Svart 15.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 (redigert) Kupper denne tråden isteden for å lage ny neste lik... Jeg har et/flere hakk i SB side propell etter et et slag på tomgang, merker minimalt med vibrasjoner. Har strake aksler, så kaldt og inspisere nå men tok meg en kikk/føling i helga. Og kan konstanter at jeg har hakk i ett av bladene. Det jeg lurer på da er om jeg kan kjøre med dette til jeg tar opp båten til høsten igjen, eller om jeg bør få den opp på slipp for å av med propellen med en gang...? Redigert 15.Juni.2015 av ChrisCraftPirate (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2015 Det lurer jeg også på. Bare det å ta opp båten, bruke ett par dager på ny propell koster vel ett par-tre lapper pluss propellen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.