Dani Startet 14.Juni.2015 Del på Facebook Startet 14.Juni.2015 Hei. Har kjøpt meg en mercruiser 5,7 v8. 1996 mod. Når den går på tomgang kommer det en klirre lyd eller banke lyd. Med litt gass blir det borte! Kan det være ventil som må justeres ?? Mvh dani h Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 14.Juni.2015 Del på Facebook Svart 14.Juni.2015 Det er hydrauliske løftene på denne. Ikke vanlig å justere løfterne når de er satt. Vanskelig å si uten å ha hørt det. Noen sånne bankelyder kan komme fra lager på sirkulasjonspumpa, løs medbringer på demperplate, lager i transom osv. Går den greit ellers? Jevn og fint på tomgang og ikke noe jaging? Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 14.Juni.2015 Del på Facebook Svart 14.Juni.2015 Det er lyden av ti-kroninger som ramler nedi forgasseren din på tomgang. når du gir gass ramler det hundrelapper, og således blir klirringen borte. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Motoren går helt fint. Ikke no som helst tegn på noe galt! Bare jævelig irriterenes lyd. Høres ikke bra ut heller. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Tenker og at d er fra sirkulasjonspumpa eller ett av reimhjulene! Har samme motor sjøl Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Tipper det er tilbakeslagsklaffene i eksosrørene dine jeg. På tidlige modeller var dette hengslede spjeld. Erstattet av gummispjeld senere. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Hvordan er det med bytte av olje/oljefilter? Hvis oljetrykket bygger seg sent opp vil ventilsystemet kunne klapre litt men i såfall bør lyden forsvinne så raskt oljetrykket normaliseres. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Kaskazi Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Kan der være lageret på sjøvannspumpa som er gåent? Det kan gi en ringelyd. Har selv opplevd det på en båt med VP 200D V8. Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Er det mye jobb å bytte tilbakeklaffspjeldene? Flere som har sagt at det er dem serru. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Ikke mye jobb, ta av bend mellom riser og bukkehorn, så sitter de på toppen av bukkehornet (begge sider). Om de gamle er borte (pga manglende kjølevann) har jeg funnet slike kilt fast i eksosslangen til drevet.... Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Kan dette gjøres på vann eller må jeg ta båten opp Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Det kan vanligvis gjøres på vann hvis den ikke er veldig baktung. Anbefaler ett par kamerater i baugen mens du holder på for sikkerhetsskyld :-) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 (redigert) Klirre eller bankelyd kan jo være nesten hva som helst, det beste er kanskje å finne ut hvor det kommer fra først, men det er forholdsvis enkelt å uansett sjekke spjeldene, og disse skal jo sitte over vannlinjen ellers har man nok større problemer. Redigert 15.Juni.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Ja det kan være nesten hva som helst. Men har en god følese at det er spjela,siden motor går helt perfekt. olje trykk er fint å lyden blir borte så fort jeg gir litt gass. Å har vel hørt at dette er en kjent feil. Så krysser finga for dette;) Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Da har jeg hatt lytte verktøy å funnet ut at det er tilbakeslagsklaffen. Hvor kjøper jeg ny?? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Hos nærmeste Mercruiser forhandler ? Sitér dette innlegget Link to post
Bruun Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Om det klaffene i eksosen skal du kunne greie og høre det om du kommer deg så langt bak i motor rom. Legg et skrujern inntil eksosen under den nederste gummi "muffen". Lytt med øre inntil skrujernet. Da hører du om det er der lyden kommer Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 15.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Det var det jeg gjorde. Å det var helt klart der dt kom i fra hehe. Noen som vet hva sånt koster? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Jeg stikker fingeren i været og tipper helt vilt at de koster 5-600,- per stykk, sånn pluss-minus en båtlapp ? Sitér dette innlegget Link to post
Dani Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Takker for svar alle;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.