Jump to content

Hvilken antennesplitter skal jeg velge VHF/FM?

bare lek(k)er

Recommended Posts

Hei, jeg ser det er "et hav" med ulike antennesplittere i markedet, fra noen få tiere til flere 1000 kr. Kan jeg klare meg med en billig en? f.eks denne? http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Antenner/Antenneboks-2000022441/

Jeg har i dag en M-tech vhf og en billig bilstereo, vhf antennen er i toppen av masta, og det hadde vært veldig greit med bare en antenne  der oppe :smiley: . Synes mottakerforholdene på radioen er elendige! og tenker at en høyere montert antenne vil hjelpe. Fartsområde hovedsakelig i oslofjorden/svenske kysten aldri langt fra land

Takk for svar

Trygve

Ok:) takk for svar,  har vanlig piskantenne på radioen, men synes ikke at jeg får inn nesten noenting :(, Får inn mange flere stasjoner og de er også tydeligere,  når bilen står parkert 5 meter fra båten. Vil helst ikke redusere motaks/sende forholdene på vhf selv om vi kun ferdes "i andedammen" i den lyse årstiden.

Trygve

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...