Bircwood Startet 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2015 Hjelp. Dynamoen i båten har gått løpsk. Den lader nå med 17,5 volt. Noen som kan si meg hva som er galt og nei, det er ikke instrumentet som er feil. Har kontrollmålt med fluke og den viser det samme. Kan jeg ødelegge batteriene med slik spenning ? Takknemlig for gode råd og forslag på hva jeg kan gjøre eller må jeg bare kjøpe ny dynamo ? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 (redigert) Hei.Batteriene er dødens hvis du holder på videre med så høy spenning.Men for det første bør du forandre trådens tittel, slik at den forteller hva tråden omhandler.Ellers blir den bare stengt. For det andre må du nesten presisere hvilken dynamo og hva slags fordeling (komponentene i rekkefølge utgående fra dynamo) du har.Da i så fall ser jeg store sjanser at du får noe konstruktiv svar. Jørg Redigert 16.Juni.2015 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
hanto1 Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Har opplevd høy ladespenning på batterier som er døden nær ( i både bil og båt) fikk plutselig nesten 18v og batteriet døde / kortsluttet rett etterpå, med nytt batteri var alt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.