Jump to content

forgassertrimmet motor, må den justeres?


roaardal

Recommended Posts

ja og på en totakter så kan effekten falle av ganske brått når hk peaken er passert.  (kommer an på trimmingsgrad/konstruksjon - noen motorer er mer turtallsglade enn andre)  

 

så, propellbytte burde jo kunne gi mer svar.  Skulle hatt en passende 19" å testet med også... 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Er du helt sikker på at det bare er forgasserne som er forskjell på 150 og 200 hk? Det virker litt merkelig at kun oppborring og nye hoveddyser skal kunne utgjøre så mye som 50hk. Hva med reed ventiler og eksos f.eks?

 

Fant litt info: http://www.screamandfly.com/showthread.php?121455-Converting-Yamaha-150-to-200

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...