roaardal Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Ok, takk for det, jeg får vel begynne med å bytte propell og se åssen den oppfører seg, det kan jo hende at den har blitt sterkere selv om den ikke har fått mer turtall Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 ja og på en totakter så kan effekten falle av ganske brått når hk peaken er passert. (kommer an på trimmingsgrad/konstruksjon - noen motorer er mer turtallsglade enn andre) så, propellbytte burde jo kunne gi mer svar. Skulle hatt en passende 19" å testet med også... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) Er du helt sikker på at det bare er forgasserne som er forskjell på 150 og 200 hk? Det virker litt merkelig at kun oppborring og nye hoveddyser skal kunne utgjøre så mye som 50hk. Hva med reed ventiler og eksos f.eks? Fant litt info: http://www.screamandfly.com/showthread.php?121455-Converting-Yamaha-150-to-200 Redigert 19.Juni.2015 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
roaardal Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Ivar: ja planen var en 19" også, men noen mente at 21" var bra siden jeg gikk ned en del i diameter, vi får bare krysse fingrene og se, jeg har ikke helt trorn lenger men.. Sitér dette innlegget Link to post
roaardal Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Index: de borra opp reed blokka også, fra 4port til 8 port pluss carbon reeds. Hydrotecperformance mente det var eneste forskjell, de holder jo på med yamaha racing i usa. Hvis jeg ville ha 225hk så holdt det med å bytte ut toppene i tillegg, men det ble for dyrt denne gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.