Jump to content

Isotherm 42L kjøleskap starter ikke. Hva kan være galt?

Torsen67

Recommended Posts

Kan være at spenningen er for lav. sjekk om det starter med innkoblet lader eller motor i gang. kan også være at tverrsnittet på kablene er for lite med tanke på spenningsfall om det er lange kabelstrekk og spenningen på batteriene er lav.

Jeg vet ikke om det er riktig men har er fornemmelse av at jo eldre kjøleskapene blir jo mer spenning trenger de for og få startet.

Hadde et helt likt kjøleskap i den forrige båten min, det startet ikke når spenningen kom under 12,2V Startet motor og kjøleskap gikk. byttet ledninger fra 1,5 til 4 kvadrat og etterpå funket det fint. jeg spurte ny eier om han hadde hatt noen problemer med kjøleskapet, men det fungerte fint sa han.

Prøv først å forbikoble termostaten, og mål og se om du har full spenning inn på agregatet. Over termostatrelet går det vel noe rundt 5volt om jeg husker rett.....

Mitt virket ikke i år og det er termostaten som jeg har glemt å skru av, plukka den ifrahverandre og så at relefjæra var bøyd helt ut av sin opprinnelige posisjon. Regner med at dette har skjedd på det kaldeste i vinter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...