Jump to content

Albin Delta 31 / Isomat mast, mangler "Sail Entry" (?)

CasaSuprNova

Recommended Posts

Hei,

Etter kjøp av en Albin Delta 31 har jeg oppdaget at det mangler en del (?) i Isomat-masta, der hvor man "trer" seilet inn på masta. (Dere får unnskylde mitt manglende vokabular, men jeg er nybegynner :) ).

https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59478/11292806_10152863094365812_540125340_n.jpg

Jeg ser naturligvis at det er "pin" der for å "låse" seilet, men jeg antar at det skal være mulig å kjøpe til en del så man kan bruke "sporet" under "åpningen" også?

Setter pris på alle svar og/eller linker til eventuelle prisgunstige løsninger.

ps! Første post, har dog lest i noen måneder før kjøp av båt.

edit: omformulering av spørsmål.

Redigert av CasaSuprNova (see edit history)

Det er ikke normalt at man bruker sporet under stopperen. Det er riktig at det er den splinten som hindrer sleidene å falle ut. Seilmaker tilpasser seilet ved produksjon slik at det ikke er nødvendig å løsne seilet her under bruk i sesongen. Desverre er det enkelte seil som blir laget slik at det er vanskelig å tre på revekrok uten å gjøre det. Om det gjelder deg er bare å prøve å sette revene.

Dersom jeg lar nederste sleide stå på pinnen får jeg ikke brukt Cunningham, jeg får ikke revet og jeg får ikke lukket lazybag.

Kjipt. Høres ut som dårlige løsninger fra seilkonstruktør. Ofte fordi sleider står for tett eller feil plassert.

Min far har isomat mast på sin omega 30. Ingen problem med å la pinne stå montert ved bruk.Viktig å få målt opp skikkelig ved kjøp av nytt seil. Begrepet standard er ganske vidt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...