Jump to content

Thunderbolt 5, ingen fortenning?

jensemann2

Recommended Posts

Jeg har justert tenningen på 8 grader BTDC i "base timing mode".

Deretter satt modulen tilbake i normal modus. Men når jeg tester med tenningslampa så flytter ikke tenningstidspunktet seg når jeg ruser motoren. Det går kanskje 2-3 grader frem når jeg har 2000 rpm. Motoren går ellers helt fint, på alle turtall, og maxer på ca 4300. Jeg har ikke prøvd tenningslampa under belastning, kun i fri. Er tenningsmodulen ødelagt, eller ville motoren gått dårlig dersom modulen var ødelagt?

Ok, da regner jeg med at modulen fungerer. Har bestilt alle nye pakninger til forgasser, ny flottør og nål, ny Rotor, plugger og pakningen til fordelerlokket( den var borte da jeg demonterte!) tennings sensoren inni fordeleren er litt rusten. Kan det bety noe? I tillegg satt ikke rotoren skikkelig fast på akslingen, jeg kunne bare dra den rett opp med litt kraft. Skal ikke den være limt med locktite?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...