jensemann2 Startet 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2015 Jeg har justert tenningen på 8 grader BTDC i "base timing mode". Deretter satt modulen tilbake i normal modus. Men når jeg tester med tenningslampa så flytter ikke tenningstidspunktet seg når jeg ruser motoren. Det går kanskje 2-3 grader frem når jeg har 2000 rpm. Motoren går ellers helt fint, på alle turtall, og maxer på ca 4300. Jeg har ikke prøvd tenningslampa under belastning, kun i fri. Er tenningsmodulen ødelagt, eller ville motoren gått dårlig dersom modulen var ødelagt? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Max på 4300rpm hørtes lite ut. Fortenningen skal jo øke opp mot 4000rpm, og på tomgang vil den fly opp og ned mange grader. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Den flyr opp og ned noen grader på tomgang, men stabiliserer seg på 8-10 BTDC når jeg gir på. Men jeg har som sagt ikke prøvd med innkoplet propell og i fart/last. Men vil jeg ikke merke på motoren om den modulen ikke fungerer? Det står oppgitt max wot i manualen på 4300-4800 rpm mener jeg å huske Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Dersom modulen ikke virker og du ikke får fortenning, så vil du merke det når du får belastning på båten, den vil gå alt annet enn bra med 8 graders fortenning ved 4000 rpm. EST-type tenninger er et mysterium og svart magi, se hvor mye fortenning du har mens noen kjører båten i litt god fart. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Ok, da regner jeg med at modulen fungerer. Har bestilt alle nye pakninger til forgasser, ny flottør og nål, ny Rotor, plugger og pakningen til fordelerlokket( den var borte da jeg demonterte!) tennings sensoren inni fordeleren er litt rusten. Kan det bety noe? I tillegg satt ikke rotoren skikkelig fast på akslingen, jeg kunne bare dra den rett opp med litt kraft. Skal ikke den være limt med locktite? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.