Catch22 Startet 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2015 Har planer om å ta båten ned til "Tons of Rock" på festningen til helgen. Er helt ukjent i området, men tenkte å gå nord om Hvalerøyene hvis det ikke byr på noe særlig utfordringer. Ser jo greit ut på kartet (når man zoomer langt nok inn...) Har papirkartene i båten, så har ikke studert de. Er det noen do's and don'ts i området? (båten stikker 1.30) Legger ved et bilde jeg tror "Vanntro" postet for en tid tilbake Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Hei! Ingen store problemer på den turen, det er forholdsvis godt merket. Ser ruta over allerede er lagt innom Hankø. Når du kommer ut derfra, går du forbi Slevikkilen og rett på Strømtangen fyr. Herfra krysser du "Lera", går inn Kjøkøysundet, brekker av mot styrbord under Puttesundbrua. Da ser du øya Ramsø. Kan passere trygt på begge sider her, og da ser du ned til Singløya og innseilingen til Halden God tur!! Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 [...] , og da ser du ned til Singløya og innseilingen til Halden Og her begynner den flotteste delen av reisen med turen forbi idylliske Sponvika og inn Ringdalsfjorden. Vel inne i Halden gjestehavn ligger man enten longside på den faste bryggen, eller i bås med utriggere på flytebryggen til venstre i det innerste havnebassenget. Lykke til på turen - så ses vi kanskje på festningen Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Takk for svar begge to!! Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Hva tenker dere om distanse/tidsbruk? Er det noe særlig å hente på å kjøre nord for Hvaler kontra sør? Regner med vi må sette ned hastigheten litt hvis vi går nord, mens i sør er det bare å "peise på" i marsjfart? Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Gikk fra grimsøy til son for noen uker siden. Mener jeg brukte rundt 10 timer. Gikk på innsiden, dvs litt motor men mest for seil. 31 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 1. etappe unnagjort, lagt oss i Papperhavn for natten. På bildet skimtes CSSGT og en sjøsyk landkrabbe. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Ikke AIS? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Går vel ikke sør for Hvalerøyene på vei til Halden. Nordpå er kortest. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 Ikke AIS?Nope, seiler incognito ;-) Har ikke somlet meg til å registrere meg på Marine Traffic enda Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.