Jump to content

Draco 20 DC, vrak eller mulig prosjekt

Dalton

Recommended Posts

Lenge siden jeg har vært innom her, nå. Har fortsatt tresnekka, men har "snublet over" en gammel Draco 20 DC som har stått ute I vær og vind I mange år. Kalesjen er totalt ødelagt og båten er full av ferskvann, noe den har vært lenge. Har ikke sett ombord, men alt av interiør må nok lages nytt. Hvordan det står til med motor og drev er også meget usikkert. Alt av elektrisk må nok også byttes ut. Utvendig ser imidlertid båten hel og fin ut. Alle vinduer er intakt og skroget er relativt strøkent. Er dette noe å forfølge? Tenkte å spore opp eier og slå av en prat, men lurer på om dette i det hele tatt er noe å vurdere. Hva kan man betale for en båt i denne forfatning? Vet det er vanskelig uten bilder, men vet det er folk her inne som har renovert det utroligste... :wink:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

En sak er hva som er økonomisk rasjonelt, en annen sak er hva man faktisk bruker livet på…..

Hvis det verker etter et prosjekt får du sikkert mye moro ut av dette, og det er jo en så kurant modell at du vil kunne finne nødvendige deler uten å måtte starte egen produksjon - for å nevne en positiv faktor. At prosjektet kommer til å kreve 3 ganger så stor innsats enn hva du ser for deg idag, er en negativ. 

Objektivit sett mener jeg dette er et like godt objekt å ødsle overskudd og kjærlighet på som mange andre som har vært beskrevet her på BP, så det henger igrunnen på deg.

Ser mange flotte Dracoer som er kommet på beina de siste årene, veldig kjekt fordi det var en av de uoppnåelige båtene jeg drømte om i ungdommen. Naboen holder på med totalrestaurering av en 23-foter.

Det som er viktig når du starter er at du vet at det blir dyrt. Du kommer ikke til å bli lykkelig uten at du får mye flott stæsj til båten, dekaler, får sydd nye putesett, skiftet vinduer og pakninger - ny innredning, skottbekledning, elektrisk - pluss motor, styring og kalesje.

Det er som å bygge båt i grunnen. Men du får sannsynligvis mye lykkestunder underveis, og mye alenetid vekke dra masete unger og sånn.

Mye kvalitetstid på nettet og på FINN, på leit etter et Dracoforum der du treffer andre.

Gir mening til livet, det er min påstand. Gi gass!!

Er båten komplett og hvis den er utstyrt med Volvo Penta motor og drev, så mener jeg det er verdt det så lenge båten nærmest er gratis. Du får kjørbar Draco til 25k på finn. Får du denne for mellom 0,- og 10k så burde det la seg forsvare.

Ny Volvo motor er enkel å bygge opp og koster deg ikke stort med ny blokk i fra høggern. Gammelt interiør kan brukes som mal til nytt. Men ny kalesjen koster deg fort noen kroner. Derfor ville vel ikke jeg gitt stort mer enn 5k.

Det ble ikke noe Draco-prosjekt på meg. Snakket med eier i går, og han skulle gjøre i stand båten selv. Satt visst en 3.0l Mercruiser fra 2001 i den, så derfor ville han ikke selge for under 20-25 lapper, dersom han skulle ha solgt. Så da så...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...