Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Kragenæs Bagenkop

Ved   vindmølle parken utenfor Onsevig Havn, var det aktivitet mulig det blir en park til.

59427f598a1b1_DSCN8209grunn.JPG.14366491e6b3211ec976413495ff2913.JPG

Turen ned til Bagenkop gikk greit enda jeg krysset seperasjonslinjene så langt fra  lærerplanen som det er mulig.

  På utsiden av Vensholm, Lolland ble det 221 grader mot Kelsnor, hadde ingen problem med  Sea Tunedal og Bw Osprey som kom fossende nordover.

59427beaf0d4f_DSCN8211container.JPG.5212de9524d0961018a3a048df00585b.JPG59427bf91b2f5_DSCN8214tankbt.JPG.57d7650801f3ca4fd1a7b2fce39974bb.JPG

  Og rundt Dovns klint

59427c0b3606d_DSCN8225DovnsKlint.JPG.a05228ebd38882cc67fd3a17ef0bae05.JPG

"Monsunen" tar her.

59427c2a3a609_DSCN8228tre.JPG.18adeee024e19ebc3e024a43dd6e390e.JPG

og opp til Bagenkop,  som er en havneby på det sydlige Langeland med ca 500 innbyggere, beliggende 26 km syd for Rudkøbing .

Må ha blitt smittet av "Hulda" regulatoren vandret fra 300 / 900 omd  så fort jeg satte spaken i nøytral  fikk selvsagt full stopp midt i innløpet, har aldri følt behovet for å montere start knapp oppe på akterdekk siden den aldri på 30 år har stoppet.

Ned  og startet tok en kuvending og 6 - 8 kjappe forover og akterover så ikke motoren stoppet,  litt heldig med sidevind så var vi ved kai bare og legge hyssingen over pullerten og gå ned å vri om bryteren så en fikk kverket alarmene som kom med stoppen.. 

Var i godt selskap Nymfen  lå  på andre siden av kaia og hadde åpen båt.

524 Nymfen er det femte patruljefartøj i Diana-klasse>

Tok en tur om bord og kom i snakk med noen og de spurte om jeg hadde den norske båten, ja den er min.

De hadde sagt til skipperen at han burde spørre meg om å få et kurs i  hvordan kommer så elegant til kai så fort..    

59427dbec0848_DSCN8230nymfen.JPG.e292d081afced2f8b81d75e51e5ac5a4.JPG

I slutningen af 1800-tallet hed den Bagnkop og var et fiskerleje med 65 fartøjer. Havnen var anlagt i 1858, udvidet i 1899 og havde havnefyr. Der var udskibningssted, købmandsforretning, kornmagasin, mølle, strandkontrollørbolig, telegraf- og telefonstation.

Og visstnok et innskipningssted med varer fra Tyskland som selges under disk, en periode som vist nok varte helt til de kom inn i EU.

Bagenkop Kirke, ble oppåført  890 år etter slaget på Stiklestad.

59427dd864227_DSCN8236kirken.JPG.891f8c7f15388049bb5959eaef950733.JPG

Jernbanen ble nedlagt i 1962 etter 51 års drift, når ble den åpnet..

Bagenkop var 1911-62 endestation på Langelandsbanen.

En av de lokale.

59427de3f3724_DSCN8238kat.JPG.14f47ae800f8ed04657786d702dd999f.JPG

Et hus.

59428f447fb4e_DSCN8240hus.JPG.e7e537c62dd6eedb8adc600ffafb42cb.JPG

De gamle verkstedene i havnen.

59428f1ece813_DSCN8244verkstedene.JPG.f9f27111898c9dbb637106fe4752059d.JPG

Her de satser på båtturister flotte kaier mange langsideplasser.

Her er det noe for barna, har en anmerkning  krabbebanen mangler startgrind.

59427eda30ffb_DSCN8247krabbebane.JPG.ad45bfa4c87e5d3ead99ee5a3595ce20.JPG

59427e2c1ce8c_DSCN8249lekebt..JPG.683e8d38265dbc39463205c3c4f0709d.JPG

Lekehus på land

59427e1922514_DSCN8248lekehts..JPG.ff4dda7500e66bb24e82cc2503406a57.JPG

Etter en runde i havna lurte jeg på om jeg hadde feil-navigert og havnet i Tyskland,  det var ca. 85 Tyske flagg  og et Dansk og et Norsk på båtene. Tydelig vis en populær havn for tysker og greie dybdeforhold utenfor havna uten stikkrenne. kr. 180 for 12m båt m strøm.

59427e3f9ca46_DSCN8252tyskerland..JPG.d27bf0d0614fe33dca1dec33aed07b03.JPG

En Danske.

59427e514264e_DSCN8254danske.JPG.8806ca5ff7d00910f4c0ea40f3d9a7d9.JPG.

DSCN8234 atlantis.JPG

DSCN8244 verkstedene.JPG

Roger jo

Roger jo

Kragenæs Bagenkop

Ved   vindmølle parken utenfor Onsevig Havn, var det aktivitet mulig det blir en park til.

59427f598a1b1_DSCN8209grunn.JPG.14366491e6b3211ec976413495ff2913.JPG

Turen ned til Bagenkop gikk greit enda jeg krysset seperasjonslinjene så langt fra

 lærerplanen som det er mulig.

  På utsiden av Vensholm, Lolland ble det 221 grader mot Kelsnor, hadde ingen problem med  Sea Tunedal og Bw Osprey som kom fossende nordover.

59427beaf0d4f_DSCN8211container.JPG.5212de9524d0961018a3a048df00585b.JPG59427bf91b2f5_DSCN8214tankbt.JPG.57d7650801f3ca4fd1a7b2fce39974bb.JPG

  Og rundt Dovns klint

59427c0b3606d_DSCN8225DovnsKlint.JPG.a05228ebd38882cc67fd3a17ef0bae05.JPG

"Monsunen" tar her.

59427c2a3a609_DSCN8228tre.JPG.18adeee024e19ebc3e024a43dd6e390e.JPG

og opp til Bagenkop,  som er en havneby på det sydlige Langeland med ca 500 innbyggere, beliggende 26 km syd for Rudkøbing .

Må ha blitt smittet av "Hulda" regulatoren vandret fra 300 / 900 omd  så fort jeg satte spaken i nøytral  fikk selvsagt full stopp midt i innløpet, har aldri følt behovet for å montere start knapp oppe på akterdekk siden den aldri på 30 år har stoppet.

Ned  og startet tok en kuvending og 6 - 8 kjappe forover og akterover så ikke motoren stoppet,  litt heldig med side vinn så var vi ved kai bare og legge hyssingen over pullerten og gå ned å vri om bryteren så en fikk kverket alarmene som kom med stoppen.. 

Var i godt selskap Nymfen  lå  på andre siden av kaia og hadde åpen båt.

524 Nymfen er det femte patruljefartøj i Diana-klasse>

Tok en tur om bord og kom i snakk med noen og de spurte om jeg hadde den norske båten, ja den er min.

De sagt til skipperen at han burde spørre meg om å få et kurs i  hvordan kommer så elegant til kai så fort..    

59427dbec0848_DSCN8230nymfen.JPG.e292d081afced2f8b81d75e51e5ac5a4.JPG

I slutningen af 1800-tallet hed den Bagnkop og var et fiskerleje med 65 fartøjer. Havnen var anlagt i 1858, udvidet i 1899 og havde havnefyr. Der var udskibningssted, købmandsforretning, kornmagasin, mølle, strandkontrollørbolig, telegraf- og telefonstation.

Og visstnok et innskipningssted med varer fra Tyskland som selges under disk, en periode som vist nok varte helt til de kom inn i EU.

Bagenkop Kirke, ble oppåført  890 år etter slaget på Stiklestad.

59427dd864227_DSCN8236kirken.JPG.891f8c7f15388049bb5959eaef950733.JPG

Jernbanen ble nedlagt i 1962 etter 51 års drift, når ble den åpnet..

Bagenkop var 1911-62 endestation på Langelandsbanen.

En av de lokale.

59427de3f3724_DSCN8238kat.JPG.14f47ae800f8ed04657786d702dd999f.JPG

Et hus.

59428f447fb4e_DSCN8240hus.JPG.e7e537c62dd6eedb8adc600ffafb42cb.JPG

De gamle verkstedene i havnen.

59428f1ece813_DSCN8244verkstedene.JPG.f9f27111898c9dbb637106fe4752059d.JPG

Her de satser på båtturister flotte kaier mange langsideplasser.

Her er det noe for barna, har en anmerkning  krabbebanen mangler startgrind.

59427eda30ffb_DSCN8247krabbebane.JPG.ad45bfa4c87e5d3ead99ee5a3595ce20.JPG

59427e2c1ce8c_DSCN8249lekebt..JPG.683e8d38265dbc39463205c3c4f0709d.JPG

Lekehus på land

59427e1922514_DSCN8248lekehts..JPG.ff4dda7500e66bb24e82cc2503406a57.JPG

Etter en runde i havna lurte jeg på om jeg hadde feil-navigert og havnet i Tyskland,  det var ca. 85 Tyske flagg  og et Dansk og et Norsk på båtene. Tydelig vis en populær havn for tysker og greie dybdeforhold utenfor havna uten stikkrenne. kr. 180 for 12m båt m strøm.

59427e3f9ca46_DSCN8252tyskerland..JPG.d27bf0d0614fe33dca1dec33aed07b03.JPG

En Danske.

59427e514264e_DSCN8254danske.JPG.8806ca5ff7d00910f4c0ea40f3d9a7d9.JPG.

DSCN8234 atlantis.JPG

DSCN8244 verkstedene.JPG

Roger jo

Roger jo

Kragenæs Bagenkop

Ved   vindmølle parken utenfor Onsevig Havn, var det aktivitet mulig det blir en park til.

59427f598a1b1_DSCN8209grunn.JPG.14366491e6b3211ec976413495ff2913.JPG

Turen ned til Bagenkop gikk greit enda jeg krysset seperasjonslinjene så langt fra

 lærerplanen som det er mulig.

  På utsiden av Vensholm, Lolland ble det 221 grader mot Kelsnor, hadde ingen probleb med  Sea Tunedal og Bw Osprey som kom fossende nordover.

59427beaf0d4f_DSCN8211container.JPG.5212de9524d0961018a3a048df00585b.JPG59427bf91b2f5_DSCN8214tankbt.JPG.57d7650801f3ca4fd1a7b2fce39974bb.JPG

  Og rundt Dovns klint

59427c0b3606d_DSCN8225DovnsKlint.JPG.a05228ebd38882cc67fd3a17ef0bae05.JPG

"Monsunen" tar her.

59427c2a3a609_DSCN8228tre.JPG.18adeee024e19ebc3e024a43dd6e390e.JPG

og opp til Bagenkop,  som er en havneby på det sydlige Langeland med ca 500 innbyggere, beliggende 26 km syd for Rudkøbing .

Må ha blitt smittet av "Hulda" regulatoren vandret fra 300 / 900 omd  så fort jeg satte spaken i nøytral  fikk selvsagt full stopp midt i innløpet, har aldri følt behovet for å montere start knapp oppe på akterdekk siden den aldri på 30 år har stoppet.

Ned  og startet tok en kuvending og 6 - 8 kjappe forover og akterover så ikke motoren stoppet,  litt heldig med side vinn så var vi ved kai bare og legge hyssingen over pullerten og gå ned å vri om bryteren så en fikk kverket alarmene som kom med stoppen.. 

Var i godt selskap Nymfen  lå  på andre siden av kaia og hadde åpen båt.

524 Nymfen er det femte patruljefartøj i Diana-klasse>

Tok en tur om bord og kom i snakk med noen og de spurte om jeg hadde den norske båten, ja den er min.

De sagt til skipperen at han burde spørre meg om å få et kurs i  hvordan kommer så elegant til kai så fort..    

59427dbec0848_DSCN8230nymfen.JPG.e292d081afced2f8b81d75e51e5ac5a4.JPG

I slutningen af 1800-tallet hed den Bagnkop og var et fiskerleje med 65 fartøjer. Havnen var anlagt i 1858, udvidet i 1899 og havde havnefyr. Der var udskibningssted, købmandsforretning, kornmagasin, mølle, strandkontrollørbolig, telegraf- og telefonstation.

Og visstnok et innskipningssted med varer fra Tyskland som selges under disk, en periode som vist nok varte helt til de kom inn i EU.

Bagenkop Kirke, ble oppåført  890 år etter slaget på Stiklestad.

59427dd864227_DSCN8236kirken.JPG.891f8c7f15388049bb5959eaef950733.JPG

Jernbanen ble nedlagt i 1962 etter 51 års drift, når ble den åpnet..

Bagenkop var 1911-62 endestation på Langelandsbanen.

En av de lokale.

59427de3f3724_DSCN8238kat.JPG.14f47ae800f8ed04657786d702dd999f.JPG

Et hus.

59428f447fb4e_DSCN8240hus.JPG.e7e537c62dd6eedb8adc600ffafb42cb.JPG

De gamle verkstedene i havnen.

59428f1ece813_DSCN8244verkstedene.JPG.f9f27111898c9dbb637106fe4752059d.JPG

Her de satser på båtturister flotte kaier mange langsideplasser.

Her er det noe for barna, har en anmerkning  krabbebanen mangler startgrind.

59427eda30ffb_DSCN8247krabbebane.JPG.ad45bfa4c87e5d3ead99ee5a3595ce20.JPG

59427e2c1ce8c_DSCN8249lekebt..JPG.683e8d38265dbc39463205c3c4f0709d.JPG

Lekehus på land

59427e1922514_DSCN8248lekehts..JPG.ff4dda7500e66bb24e82cc2503406a57.JPG

Etter en runde i havna lurte jeg på om jeg hadde feil-navigert og havnet i Tyskland,  det var ca. 85 Tyske flagg  og et Dansk og et Norsk på båtene. Tydelig vis en populær havn for tysker og greie dybdeforhold utenfor havna uten stikkrenne. kr. 180 for 12m båt m strøm.

59427e3f9ca46_DSCN8252tyskerland..JPG.d27bf0d0614fe33dca1dec33aed07b03.JPG

En Danske.

59427e514264e_DSCN8254danske.JPG.8806ca5ff7d00910f4c0ea40f3d9a7d9.JPG.

DSCN8234 atlantis.JPG

DSCN8244 verkstedene.JPG



×
×
  • Create New...