Roger jo
Turen opp til Avernakø er grei noe sjø, her passerer vi Drejø,
I følge AIS kommer fergen Marstal og vi til å ha god klaring når vi kommer til sydspissen av Avernakø, men så hører jeg på radioen at seilskipet Oban spør om ikke fergen Marstal kan passere de på styrbord side da han har problemer med seilene. Kan formlig høre at vakthavende tenker for da er vi i faresonen, så jeg brekker av for å gi Marstal mer plass og går sydover nordover er det bare sand. Etter 15 min da vi passerer hverandre kommer jammen en ut på brovingen og hilser og vi kan tørne 180 grader og følge etter.
I bukta på sydenden av Avernakø er det mange på svai alle bøyene er ledige her bruker en ikke bøyene hvis en ikke er medlem.
Her er slåtten ferdig og en pakker i baller.
Seahwak er en båt som fyker rundt fra Svendborg Skarø ,Drejø, Avernakø, Lyø hele dagen sjelden en ser noen komme eller vente på båten, skulle like å se driftbudsjettet, med fart over 20 knop krever mye diesel.
Blue Aries og Blue Antares er arbeidsledige
En sykletur på en ny ø er allltid spennende flate ser de ut, men det er alltid motbakke og sentrum er 1000 meter fra havnen etter å ha forsert 20 høyde meter kom garasjen som også er oppslagstavlen med tilhørende rasteplass
Artig gjenbruk kreative er de her på rasteplassen.
Vet ikke om det er vinden eller ville dyr som har fått de til å modifisere bosspannene.
Med 50/70 kg steiner på bunnplata og miss Peggy er av 5mm stålplate og et rør sveiset fast til lokket, bare å slippe bosset ned i røret, så nå må det minst en ”Linebacker ” til for å legge hun i bakken. En Qarterback blir for lett.
Er en på toppen av bakken går det fort nedover til kjøpmannen som også har kafe og teltplass, pingpongbord og minigolf.
her er dagens tur etter to grønne
Mulig det er øens høyeste punkt siden den står her.
Et fint hus bak hekken
Lopper er det i mange portrom her en hammer som har tilhørt en tørst snekker da den kan slå inn en spiker og få korken av en grønn Tuborg. alt går på mobil pay her.
Trodde først at det var en kamel jeg skimter bak hekken, men det er en hest, fin var den også, men fryktelig salrygget,
Denne var skeptisk.
Årets andre blinkskudd en vindmølle som står stille.
.
En av gårdene har kafe og butikk med fryseren full av Lammekjøtt, dyrt men hvert hver krone..
Denne trives i åkeren
Havnen
Etter en dag med sol hadde jeg forventet den Solnedgangen , men den gang ei.
Her satt det en Hare men nå var den vekk.
Det er en liten koselig kafe nede på havnen der kan en bestille og betale bakevarer, så står de I et leskur kl 830 neste morgen ved kafeen.
Avernakø har et stort og nytt sanitæranlegg en fin plass.