Roger jo
Turen fra Egaa til Bøye Ebeltoft var ok ikke den helt store varmen.
Europa i det fjerne.
Mellom bakker og sanddyner
En hangar?
Sletterhagen.
Og opp til bøya Ebeltoft hvor en Kitesurfer hold det gående i flere timer.
Værprognosen i går sa at vi kunne ta en dag i by`n, men prognosen i dag fikk oss til droppe byturen og komme oss videre.
Vi var etter normalt skjema for vi slapp og krangle med Stena Line om vikeplikt i år.
Forneas
En Hollender.
Hals Barre er et fristed for Skarver til tørk.
Fant ut at Hou var et bra sted å overnatte og da det begynte å friskne til.
I havneboka vår sto det at det kunne bli skvalpete i innløpet noe som stemte sjøene kom fra alle kanter.
Fant en båt hvor vi kunne ligge på utsiden av og jammen sto Bonus og ønsket oss velkommen.
Hou Lystbådehavn er en moderne havn, med mange nye faciliteter. Vores nye servicebygning rummer toilet og baderum, køkken, samt vaskesøjler med vaskemaskiner og tørretumbler.
Havnekontoret ligger i den sydlige ende af servicebygningen.
På begge sider af havnen er der kilometervis af børnevenlig hvid sandstrand, hvor familien kan boltre sig. Du finder indkøbsmuligheder enten direkte på havnens område, eller i umiddelbar nærhed.
Det ble et kort opphold, men vi kommer tilbake med bedre tid, men rundstykker må en ha.
Neste gang en Pizza?
Litt av havnen.
Værprognosen slo til vi kom oss til Østerby før drittværet slo til.
Vi pleier å ligge på værer 3 -4 dager men denne gangen ble det 6. Var to ganger til Vesterø Første gangen kom syndefloden få vi hoppet på første buss hjem dagen etter fikk vi en prat med Flid
de regnet med ca.14 dager til før hjemturen.
Vet ikke hva det er med oss og Vesterø, men 9 av 10 er værgudene mot oss.
Tok et opphold på Byrum for å handle.
En solid postkasse.
Og en som er veldig optimistisk.
Værgudene var på arrangsjørens side da de hadde Jomfruhummerfestival første lørdag i August.
Det var boder over alt og utrolig mange måter å servere Jomfruhummer på.
Bra trøkk.
Hva med en Jomfruburger.
Eller Jomfru og Gravlaks den var god.
Hummer og kanari.
Jomfru i brød og min favoritt Jomfru på tallerken, for å nevne noen.
Sitat,, Tak for mad, havde I præsteret de samme retter, som vi har nydt i dag for 10 år siden, havde I alle vundet. Det er ypperlig kogekunst, dyb respekt for Læsø og ikke mindst jomfruhummeren.
Og til vinderen af den gyldne jomfruhummerklo 2017 – Mikkel Karstad, sagde Helle Brønnum Carlsen.
Vi fikk et fint besøk om kvelden.
Og da begynte hylekoret.
Gi plass så kan vi hyle trestemt.
Jeg og vil ha.
Ikke det da går jeg.
Takk for maten, litt til klarer jeg.
Det var blåsigt og kaldt neste dag, men kvelden ble fin.
Luringen kom tilbake med mor og to søsken neste kveld.
En forsvant med et stort stykke leverpostei.
Leverpostei brød i melk gikk unna og de seige Jomfruhalene til "Thorsen" var det like før de gav til måkene,