Roger jo
Etter en hyggelig kveld på land med et Dansk ektepar i nabobåten fikk vi innspill til kursendring det ble Gedser isteden for Bagenkop.
Farvel til Femø.
Så da bar det ned mellom Lolland og Falsen det ble 10 min venting ved Guldborg brua før den åpnet
Ikke mye trafikk, men denne fanget oppmerksomheten.
Har alltid trodd at svanene var kloke, denne flokken lå mitt i leia jeg holdt godt Styrbord, men flokken løp 200 m før de greide og lette og landet mitt i leia, jeg tok de igjen og ny 200 m 4 gangen de tok av svingte heldigvis leia så slapp å løpe mer. Svaner er ikke skapt for å ta tack off på flatt vann.
PU, PU. Endelig endelig kvitt den båten, disse to landet litt for tidlig og padlet seg ut av leia.
Landskapet er stort sett slik.
Fin seilas ned til Nykøbing og Kong Frederik IXs Bro Hadde plan om Frihavnen rett før broa inn til styrbord.,
men da broa begynte å åpne seg for en annen båt så hang vi oss på.
Fikk longsideplass ved bunkrings og tømmestasjonen (Diesel uten Bio) i Gedser. Så her er det bare å forhale 20m før vi går
Spurte de i den lokale båtforeningen om de hadde nøkkel til sugestasjonen da den er låst, nei den hadde de aldri
brukt, men vi ringer Havnefogden, men tviler på at vi får han ut av stolen hjemme, han er aldri her..
””Den virker ikke var svaret, tøm i havet.”” ble helt satt ut.
Rostock-Gedser fergen det var storkontroll i dag etter at fergen var tømt var det flere tollbiler å se enn privatbiler, men ingen
på Toldcafêen.
Her får hundene et velfortjent bad etter en "snusete" dag på jobb.
7 båter igjen i havnen i går var det ca.50% .
Er dette årets første Revebjelle 09.06.2018 her helt syd i Danmark.
1